Performancing Metrics

جنگ لفظی برای انتخاب رئیس مجلس کره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 347672
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 10:28
برخورد شدید لفظی نمایندگان احزاب حاکم و مخالف کره جنوبی برای انتخاب رئیس پارلمان بار دیگر این کشور را در آستانه یک مشکل سیاسی جدی قرار داده است.

اتاق خبر - گزارش ها حاکی است که امروز چهارشنبه نمایندگان احزاب کره جنوبی برای انتخاب رئیس مجلس با یکدیگر دچار اختلاف شدیدی شده و این موضوع به تنش های لفظی میان دو طرف انجامیده است.
از آنجا که حزب حاکم سائه نوری عمدتا ریاست مجلس این کشور را بر عهده داشته، «چونگ جین لین» مسئول ارشد این حزب در مجلس گفت که بر اساس این روال، ریاست مجلس می بایست بار دیگر از آن این حزب باشد.
وی افزود که این رسم سالها برقرار بوده و در طول دوران برگزاری مجلس در بیشتر مواقع این حزب ریاست آن را برعهده داشته است.
از سوی دیگر حزب «مینجو» که اکثریت نسبی پارلمان را از آن خود کرده با این توجیه مخالفت کرده و گفته است که ریاست مجلس این بار باید از میان نمایندگان این حزب انتخاب شود.
در جریان بیستمین دوره انتخابات پارلمانی کره جنوبی که حدود 2 ماه قبل برگزار شد، حزب مینجو موفق به کسب 123 کرسی شد و حزب حاکم توانست صاحب 122 کرسی شود.
«چونگ» می گوید که داشتن تنها یک کرسی بیشتر برای حزب مخالف نمی تواند دلیل خوبی برای کسب مقام ریاست مجلس باشد.
وی افزود که اگر حزب مینجو می توانست اکثریت مطلق کرسی های پارلمان را از آن خود کند آن زمان شرایط می توانست فرق کند.
با این وصف حزب مینجو تاکید می کند که قانون مدونی برای اینکه رئیس مجلس باید از نمایندگان حزب حاکم باشد، وجود ندارد.
بحران در مجلس کره جنوبی و برتری حزب مخالف باعث شده است تا در تصویب لوایح و همکاری پارلمان کره جنوبی با دولت این کشور مشکلات زیادی بوجود بیاید.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی ماه گذشته میلادی با رئیسان همه احزاب حاکم و مخالف در این کشور دیدار کرد و خواستار همکاری همه طرف ها برای اجرای اصلاحات در ساختار اداری و اجرایی کشور و توسعه اقتصادی شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید