Performancing Metrics

درخواست بغداد از رسانه های عربی برای توقف انتشار اخبار تحریک آمیز نسبت به عملیات فلوجه | اتاق خبر
کد خبر: 347711
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 13:46
دولت عراق دیروز (سه شنبه) از برخی رسانه های عربی خواست تا انتشار اخبار تحریک آمیز و غیر صحیح و ایجاد فتنه افکنی نسبت به عملیات فلوجه را متوقف کنند.

اتاق خبر - به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، کابینه دولت عراق در بیانیه نشست روز گذشته خود به ریاست 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق از رسانه های عربی خواست که از انتشار اخبار، تصاویر و فیلم های ناصحیح درباره عملیات فلوجه و نیروهای نظامی شرکت کننده در این عملیات خودداری کنند.

همچنین براساس این بیانیه، نیروهای نظامی عراق و فرماندهی کل این عملیات همگی حمایت از غیرنظامیان و آزاد سازی اهالی فلوجه را از چنگال گروه تروریستی داعش را در اولویت قرار داده است.
دولت عراق ضمن درخواست از همه کشورها برای احترام به سیادت و حاکمیت عراق و عدم دخالت در امور داخلی این کشور افزود: فلوجه از شهرهای عراق است و ما نسبت به سرنوشت این شهر و مردم آن احساس مسئولیت می کنیم.
همچنین در این بیانیه اعلام شد که برخی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای کشورهای عربی اخبار کذبی را در خصوص نیروهای عراقی بخصوص نیروهای حشد شعبی منتشر می کنند، مبنی براینکه آنها وابسته به ایران هستند و سنی ها فلوجه را هدف حمله قرار داده اند که همگی نادرست است.
ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق نیز روز گذشته (سه شنبه) گفت: عملیات نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش آن گونه که برخی می پندارند، نبردی فرقه ای نیست.
عملیات آزادسازی فلوجه از روز دوشنبه گذشته به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شد. نیروهای نظامی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق در عملیات آزاد سازی فلوجه مشارکت دارند.
شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد، اولین شهر عراق است که زمستان سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمد و یکی از دو پایگاه اصلی باقی مانده این گروه تروریستی در عراق است.
نیروهای عراقی تاکنون موفق شده اند مناطقی از جمله شهر الکرمه در شرق فلوجه را آزاد کرده اند.
این نیروها همچنین موفق شدند که منطقه های الشهابی، کارگاه الشتایکر، منطقه اللیفیه، مخازن الکرمه و کارگاه سیمان روستای البوعوده، جملیه، کارگاه روغن شامپو و البوحدید را در جنوب الکرمه را آزاد کنند.
گروه تروریستی – تکفیری داعش از غیرنظامیان این شهر به عنوان سپر انسانی استفاده می کند که همین موضوع روند عملیات را کندتر می کند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید