Performancing Metrics

ریاض خواسته رژیم صهیونیستی را در باره حج ایرانیان اجرا کرد | اتاق خبر
کد خبر: 347716
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 14:09
کارشناس آذربایجانی:
«موسی قربانف» تحلیلگر سیاسی آذری، گفت: پشت اقدام عربستان سعودی برای ممانعت از سفر زایران ایرانی به حج، رژیم صهیونیستی قرار دارد که کینه و خصومت شدیدی علیه امت اسلامی دارد و تلاش کرد از طریق آل سعود بار دیگر به وحدت امت جهانی اسلامی ضربه بزند.

اتاق خبر - قربانف نماینده شهروندان جمهوری آذربایجان مقیم مسکو و رییس جامعه اهل بیت (ع) شیعیان روسیه، امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به وقایع پیاپی قربانی شدن حجاج از کشورهای مختلف در سال های گذشته بویژه سال قبل، افزود: عربستان سعودی بی لیاقتی خود را برای مدیریت حج به عنوان کنگره بزرگ و جهانی مسلمانان به اثبات رسانده است.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود در صدد بود با تحمیل شرایط نامعمول برای سفر زایران ایرانی به عربستان، تهران را مجاب به پذیرش خواسته های خود کند که بطور کامل شکست خورد و رد آن اقدامی سنجیده بود که نقشه های آل سعود را از بین برد و همچنین بار دیگر دوراندیشی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را آشکار کرد.
کارشناس آذری گفت: سران عربستان در گذشته هم اقدام هایی به نفع رژیم صهیونیستی انجام داده اند و اعمال و سیاست های خود را با این رژیم ضداسلامی و قاتل فلسطینیان هماهنگ می کنند.
وی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس که از انجام هر گونه اقدامی علیه ایران ناتوان است، از طریق مهره های منطقه ای خود برای اجرای نقشه های ضدایرانی استفاده می کند. در برنامه صهیونیست ها برای دستیابی به اهدف منطقه ای، عربستان مهره ای بیش نیست و با توجه به این واقعیت ها، نباید انتظار داشت ریاض اقدامی به نفع امت اسلامی انجام دهد.
قربانف در بخش دیگری از مصاحبه با تاکید بر بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج، اظهار کرد: سران عربستان درآمدهای هنگفت حاصل از حج را برای منافع خود خرج می کنند و کم ترین توجهی به آسایش و آرامش خاطر حجاج ندارند که تداوم این رفتارهای نامسئولانه سعودی ها باعث خواهد شد در آینده باز هم هم حوادث ناگواری مانند قربانی شدن صدها زائر خانه خدا در حج سال گذشته که جهان اسلام را سوگوار کرد، رخ دهد.
وی افزود: رژیم عربستان سعودی در راستای سیاست های ضداسلامی خود بویژه واقعه فاجعه منا در سال گذشته و خودداری از پذیرش مسئولیت آن، ثابت کرد که از تکرار شدن این گونه اعمال شرمسار نمی شود و حاضر است هر کاری انجام دهد، زیرا قربانی کردن زایران نیز بخشی از نقشه ریاض برای ضربه زدن به مسلمانان به ویژه کشورهای اسلامی مخالف سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.
کارشناس سیاسی آذری در ادامه خاطر نشان کرد: رژیم عربستان سعودی از مکه مکرمه و مدینه منوره برای اعمال فشار سیاسی و نیل به اهداف ضداسلامی خود علیه جهان اسلام استفاده می کند و در حالیکه قرآن کریم بر وحدت مسلمانان تاکید دارد، سران آل سعود فرقه گرایی را پیش گرفته اند که مغایر منافع مسلمانان جهان است.
قربانف گفت: رژیم عربستان سعودی نماینده امت اسلامی نیست و با توجه به اینکه سیاست های دیکته شده آمریکا را اجرا می کند، گامی برای رفاه و تامین منافع جهان اسلام برنمی دارد و حتی مسلمانان را قتل عام می کند.
وی افزود: نمونه بارز سیاست های ضداسلامی عربستان را در یمن مشاهده می کنیم که با بمب های آل سعود و همپیمانانش، افزون بر ویرانی این کشور، صدها مسلمان کشته و میلیون ها نفر بی خانمان و آواره شده اند و سعودی ها با هزینه کردن میلیاردها دلار از بودجه عربستان، مسلمانان کشور همسایه را قتل عام می کنند.
قربانف در پایان گفت: این ستمگری رژیم آل سعود نیز تا ابد ادامه نخواهد یافت و سرانجام گرفتار رویکردهای ضد انسانی و ضد اسلامی خود خواهند شد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید