Performancing Metrics

کیفیت هوای ایلام در شرایط اضطرار است | اتاق خبر
کد خبر: 347747
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 16:36
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: انتشار گرد و غبار در آسمان این استان، شاخص کیفیت هوا را در برخی مناطق در حالت اضطرار قرار داده است.

اتاق خبر:علی طاهرسارایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون آلودگی هوای شهرستان های ایلام، دهلران و ایوان چهار برابر حد مجاز (ذرات معلق در هوای استاندارد 150 میکروگرم در هر مترمکعب است) رسید و در شرایط اضطرار قرار گرفته است.
وی افزود: صبح امروز میزان غلظت ریزگردها در شهرستان های آبدانان و دره شهر نیز سه برابر حد مجاز، ولی سایر مناطق استان هوا سالم است.
سارایی تاکید کرد: با توجه به میزان غلظت گرد و غبار در آسمان این استان و حساسیت این پدیده موضوع در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفت و تصمیم های نشست مدیریت بحران استان از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه ها به اطلاع عموم می رسد.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام نیز گفت: گرد و غبار حاکم بر استان تا عصر امروز در شمال استان بتدریج رو به کاهش و رقیق شدن می نهد و تا فردا نیز از غلظت ریزگردها در مناطق جنوبی کاسته می شود؛ البته فردا احتمال ورود یک سامانه جدید گرد و غبار به استان وجود دارد.
مجتبی میهن پرست اظهار کرد: میزان دید افقی در شهرستان های ایلام 2 هزار متر، آبدانان 800 متر و دره شهر یک هزار و 500 متر گزارش شده است.
وی از افزایش دمای استان ایلام نیز خبر داد و افزود: از اواخر هفته جاری تا اواسط هفته آینده دمای هوای استان بتدریج افزایش می یابد و امروز دمای هوا بین پنج تا هفت درجه نسبت به دیروز بیشتر شده است.
سال گذشته هوای استان ایلام 69 روز ناسالم بود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید