Performancing Metrics

نمایندگان در صف کمیسیون ها | اتاق خبر
کد خبر: 347755
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 17:08
به عقیده کارشناسان پس از مشخص شدن چگونگی آرایش سیاسی نهایی مجلس دهم، اصلاح‌طلبان بهتر است که برای کمیسیون‌های مهم کاندیدا شوند و افراد متخصص و توانمندی را که در میان خود شامل می‌شوند، به آن کمیسیون‌های خاص وارد کنند.

اتاق خبر - این روزنامه با انتخاب عنوان حلقه پیروزی «امید»، می نویسد: حضور ترکیب 6 نفره لیست امید در ترکیب هیات رئیسه دائم آرامش و موفقیت این مجلس را تضمین کرد. بعد از هیاهوی دو روزه رسانه‌های اصولگرا که با تیترهای مختلف از جمله «حباب اکثریت اصلاح‌طلبان ترکید»، «دستاورد امید در بهارستان؛ تقریبا هیچ» و ... همراه بود در نهایت با جای گرفتن 6 نفر از اعضای لیست امید در هیات رئیسه دائم که به‌غیراز علی لاریجانی چهره حامی دولت در مجلس نهم که قبل از انتخابات در ائتلاف با لیست امید دو نفر از نزدیکانش از جمله علی مطهری و کاظم جلالی که بعد از اعلام انصراف از ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی لاریجانی به‌صورت مکتوب برای حضوردر انتخابات دعوت شده بود در لیست امید حضور یافتند، سرنوشت لیست امید به گونه‌ای دیگر رقم خورد.
روزنامه ابتکار با انتشار عنوان آمریکا باید قدم های بیشتری برای برجام بردارد، آورد: ظریف به همراه 60 فعال اقتصادی و تجاری عصر یکشنبه برای سفر به چهار کشور اروپایی عازم لهستان شد و پس از دیدار با مقامات این کشور و سخنرانی در همایش اقتصادی مشترک ایران و لهستان و همچنین سخنرانی در دانشگاه ورشو، شامگاه دوشنبه وارد فنلاند شد. وزیر امور خارجه در نخستین برنامه کاری خود در پایتخت فنلاند، به نشست سیاسی هلسینکی رفت تا درباره گفت و گوهای منطقه ای صحبت کند. محمد جواد ظریف روز سه شنبه پس از دیدار با تیمو سوئینی وزیر خارجه فنلاند گفت: اقداماتی از سوی آمریکا برای تضمین جریمه نشدن بانک ها به دلیل روابط تجاری با ایران با توجه به رفع تحریم ها پس از توافق هسته ای صورت گرفته است اما به باور من، آمریکا باید قدم های بیشتری بردارد.
این روزنامه با درج عنوان توهم «دایی جان ناپلئونی» در مورد موفقیت های بین المللی سینما از سر ترس است، نوشت: شامگاه 10 خرداد ماه سالن «خانه همایش‌ها» در خیابان «فرشته»، میزبان عوامل فیلم «فروشنده» شد که به تازگی نشان بهترین بازیگر ی را شهاب حسینی و جایزه بهترین فیلم‌نامه را اصغر فرهادی از جشنواره‌ی فرانسوی فیلم کن برای این فیلم، دریافت کرده‌اند. فرهادی با اشاره به موفقیت فیلم‌های ایرانی گفت : کدام کشور دنیا این همه فیلم خوب دارد؟! توهم «دایی‌جان ناپلئونی» در مورد موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران از سر ترس است نه اقتدار و با افتخار می‌گویم از سینمایی می‌آیم که 50 سال پیش این همه فیلم خوب در آن ساخته شده است.کارگردان «گذشته» ادامه دارد: چرا ما اعتماد به نفس نداریم و خودمان را قبول نداریم، درحالی که خود من بیرون از کشور به شدت خودم را قبول دارم و تمام رفتارها و گفتارهایم با اعتماد به نفس است.
روزنامه ابتکار با بررسی عنوان هیچ کس حق ندارد بین مذهبی با مذهب دیگری امتیاز قائل شود، می نویسد: حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در دومین روز سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی، به مهاباد سفر کرد و در جمع مردم این شهر به سخنرانی پرداخت. حضور در نشست خبری با خبرنگاران استان آخرین بخش سفر دو روزه روحانی به آذربایجان غربی بود. رئیس‌جمهوری دیروز در جمع مردم مهاباد طی سخنانی گفت: به عنوان رئیس‌جمهور ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام می‌کنم در ایران اسلامی هیچ کس حق ندارد بین مسلمانان و مذهبی با مذهب دیگری امتیازی قائل شود. وی با تاکید بر اینکه تمام مردم مسلمان از جمله شیعه و سنی در حقوق شهروندی عین هم و مساوی هستند، اظهار کرد: نباید بین مذاهب و اقوام تبعیض قائل شویم و اصل اساسی در مسئولیت‌ها باید شایستگی باشد و هر کس در هر منطقه‌ای دارای شایستگی بالاتر است باید متناسب با توانایی‌هایش زمینه فعالیت و بالندگی برای او مهیا شود.
این روزنامه سرمقاله را به عنوان «در باب «ما سه تا رو با هم کجا می برین؟»» به قلم رضا دهکی اختصاص داد.
«سیدحسن خمینی: از دشنام و تهدید نترسید»، عنوان دیگر روزنامه ابتکار است.
ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید