Performancing Metrics

وقت آن رسیده که طرف های یمنی به راه حل دست یابند | اتاق خبر
کد خبر: 347800
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 19:07
ولد شیخ:
'اسماعیل ولد شیخ' فرستاده سازمان ملل به یمن با اشاره به اهمیت دستیابی به راه حل فراگیر برای بحران یمن، بر ضرورت دستیابی به ضمانت های اجرایی تاکید کرد و گفت: وقت آن رسیده که به راه حل کلی برسیم .

اتاق خبر - به گزارش پایگاه خبری یمن اسکای، فرستاده سازمان ملل به یمن ،روز جهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مذاکرات طی سه نشست صورت گرفت، ابتدا جلسه با هیات ریاض برگزار شد که کارشناس سازمان ملل اقدام به ارائه گزارش کرد و سپس گزینه های مختلف برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیر برای بحران یمن مطرح شد .
ولد شیخ ادامه داد: جلسه دوم با انصارالله وکنگره سراسری مردمی بود که محور آن ضمانت اجرایی توافق های طرف های یمنی بود.
بر اساس این بیانیه نمایندگان طرف ها در کمیته اسرا وزندانیان با ارائه گزارش های اولیه خود درباره اسامی ذکر شده در فهرست ها ،بر پایبندی خود به آزادی گروهی از زندانیان قبل از ماه رمضان تاکید کردند.
طرف های یمنی درباره تداوم ارائه گزارش ها در مرحله بعدی توافق کردند وکمیته اسرا وزندانیان بحث های خود درباره پیش نویس توافق به عمل آمده برای حل این مساله در میان مدت ودرازمدت را بررسی کردند.
ولد شیخ ادامه داد گزارش های بعدی از چند شهر یمن حاکی از میزان رنج های مردم یمن به دلیل نبود خدمات اساسی دارد وباید رنج ها به مشوق هایی برای دستیابی به راه حل فراگیر سریع بحران به ویژه در آستانه حلول ماه رمضان شود.
فرستاده سازمان ملل تاکید کرد ما همچنان طرف های یمنی را تشویق به دادن امتیاز ودر اولویت قراد دادن منافع یمن می کنیم زیرا وقت آن رسیده تا طرف های یمنی به دور از معادلات سود وضرر، راه حل ارائه بدهند وفقط به مردم یمن فکر کنند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
این حملات، تاکنون هزاران کشته و زخمی و از جمله صدها زن و کودک ٬ بر جای گذاشته و باعث آواره شدن ده ها هزار نفر دیگر نیز شده است و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید