Performancing Metrics

ترکیه شمال عراق را بمباران کرد | اتاق خبر
کد خبر: 347809
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 14:42
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه خبر داد:
جنگنده های ترکیه سه شنبه شب شش هدف در شمال عراق را بمباران کردند. این دومین عملیات برون مرزی جنگنده های ترکیه در هفته جاری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، جنگنده های ترکیه سه شنبه شب شش هدف در شمال عراق را بمباران کردند. این دومین عملیات برون مرزی جنگنده های ترکیه در هفته جاری است.
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد، این عملیات در بین ساعات 18:56 – 18:23 شب گذشته انجام شد و طی آن شش هدف متعلق به سازمان تروریستی جدایی طلب در منطقه متینا در شمال عراق بمباران شد.
ارتش ترکیه و مقامات رسمی این کشور بدون ذکر نام حزب کارگران کردستان -پ.ک.ک- ،از این سازمان به عنوان سازمان جدایی طلب تروریستی یاد می کنند.
بنابر این اطلاعیه در این عملیات چندین آتشبار ضد هوایی و مواضع تروریستها منهدم شد.
همزمان با اظهارات مقامات ترکیه در خصوص پایان یافتن بخش عمده ای از عملیات پاکسازی نیروهای ارتش ترکیه در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه و مطرح شدن عقب نشینی و انصراف پ.ک.ک از پیگیری جنگ شهری، ارتش ترکیه بر عملیات برون مرزی و عملیات خود در مناطق کوهستانی مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه افزوده است.
ارتش ترکیه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های این کشور بامداد سه شنبه پایگاه های پ.ک.ک در چهار منطقه در استان حکاری در جنوب شرق ترکیه را بمباران کردند.
در بیانیه ارتش ترکیه آمده است ، این عملیات در منطقه روستایی و غیرمسکونی شمدینلی از توابع استان حکاری (واقع در نقطه اتصال مرزهای ترکیه با ایران و عراق ) صورت گرفت و به مدت 53 دقیقه به طول انجامید.
مناطق کردنشین ترکیه از 10 ماه پیش صحنه ناآرامی ها و در درگیری ها میان نظامیان ترک و عناصر «پ.ک.ک» است.
در این مدت در اثر بمباران های هوایی شمال عراق توسط جنگنده های ترکیه و درگیریهای مسلحانه در داخل خاک ترکیه حدود 5500 نفر از عناصر 'پ.ک.ک' و بیش از 500 نفر از نظامیان و نیروهای امنیتی ترکیه کشته شدند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید