Performancing Metrics

گردش تجارت در حوزه استاندارد حلال 2500 میلیارد دلار است | اتاق خبر
کد خبر: 347943
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 04:30
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اعتبار و گردش مالی تجارت در حوزه استاندارد حلال در سطح کشورهای اسلامی رقمی بالغ بر2500 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

اتاق خبر: نیره پیروز بخت امروز (12خرداد)، در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی که در سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این محصولات حلال سودآوری بالایی دارد به همین دلیل بسیاری از کشورهای غیراسلامی علاقه مند به فعالیت در این بخش هستند.

وی افزود: طی سال های گذشته حساسیت‌های بالایی در حوزه تبیین استاندارد حلال درکشورهای اسلامی ایجاد شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد توضیح داد: ایران در حال حاضر عضو سازمان استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی است از این طریق در فرایند استاندارد سازی محصولات حلال مشارکت دارد.

پیروز بخت با اشاره به تعداد کشورهای عضو دراین سازمان گفت: از مجموع 33 کشور اسلامی تنها 13 کشور عضو هیات مدیره این موسسه هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این که تدوین استاندارد حلال در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی صورت گرفته است، گفت: با کوشش جمعی آیت الله عالمی عضو هیات حلال کنفرانس اسلامی بیش از 98 درصد این استاندارد با فقه شیعه جعفری انطباق دارد.

وی دربخش دیگری از صحبت های خود به امضاء صورت جلسه گردشگری حلال اشاره کرد و افزود: با امضاء این صورت جلسه کیفیت و کمیت خدمات گردشگری در کشورهای اسلامی تغییر می‌کند.

پیروز بخت گفت: بحث استاندارد حلال در حوزه های دیگر ی ازجمله نساجی و صنایع نیزمورد توجه قرا گرفته که در این بین بحث گردشگری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این مسئول با بیان این که هواپیمایی ایران شرایط اخذ استاتدارد حلال را دارد توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واجد شرایط اخذ علامت حلال هست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و افزود: سازمان ملی استاندارد یک سازمان فرابخشی، حاکمیتی و نظارتی است که 90 سال گذشته قانون آن به تصویب رسید.

پیروزبخت در پایان گفت: سازمان استاندارد در سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرزاهای مختلفی را پشت سر گذاشته است و از سال 1390 به موجب مصوبه شورای عالی اداری به طور مستقیم تحت نظر ریاست جمهوری قرار گرفته است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید