Performancing Metrics

دلایل توقف طرح انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه | اتاق خبر
کد خبر: 347958
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 05:38
معاون وزیر نیرو در امور اقتصادی و برنامه‌ریزی درباره دلایل توقف طرح انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه گفت: این‌ طرح‌ها اساسا راه‌حل‌هایی مناسب نیستند چون هم هزینه‌های زیادی می‌طلبند و هم محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد.

اتاق خبر: علیرضا دائمی  درباره منتفی شدن انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه گفت: این‌ طرح‌ها اساسا راه‌حل‌هایی مناسب نیستند چون هم هزینه‌های زیادی می‌طلبند و هم محیط زیست را به مخاطره می‌اندازد ضمن اینکه برای اجرای آنها باید زمان زیادی صرف کرد به طوری که این طرح ممکن است بیش از 10 سال به طول بیانجامد.

 وی افزود: نظر وزارت نیرو این است که دریاچه ارومیه باید در حوضه‌آبریز مدیریت شود یعنی نظر ما این نیست که قبل از اینکه بتوانیم در حوضه مدیریت کنیم به بحث‌های مربوط به انتقال آب از حوضه‌های دیگر بپردازیم لذا اساسا انتقال آب از حوضه‌های دیگر بجز موارد مربوط به شرب مورد تایید وزارت نیرو نیست.

دائمی خاطرنشان کرد: انتقال آب یکی از راهکارهای 19 گانه وزارت نیرو بود که فقط باید مورد مطالعه قرار می‌گرفت که ایرادی ندارد و ما نیز برای این موضوع محدودیتی قائل نمی‌شویم اما اجرایی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: بهره‌وری صحیح آب از حوضه، باز کردن رودخانه‌ها و انتقال آب سدها، کاهش میزان مصرف آب کشاورزی کارهای اساسی هستند که باید اجرایی شوند و مواردی هستند که سهل‌تر نیز قابل اجرا خواهند بود، ضمن اینکه مشارکت مردم را هم در پی خواهد داشت.

معاون وزیر با تاکید براینکه باید آب با دارایی‌های حوضه گیرنده مدیریت شود، یادآور شد: انتقال آب کار دشواری است و مخاطرات زیست محیطی نیز دارد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید