Performancing Metrics

آموزش امدادی به ۱۴ هزار معلم دبستانی | اتاق خبر
کد خبر: 347987
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 07:32
رئیس جمعیت هلال احمر، از ارائه آموزش های همگانی به معلمان پایه ابتدایی به عنوان یک طرح ملی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در این دیدار دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه جلسه امروز سرآغازی برای انجام فعالیت های مشترک میان جمعیت هلال احمر و جامعه فرهنگیان کشور است، اظهارداشت: به دنبال تربیت انسان هایی با صلاحیت و شایستگی هستیم و برای تحقق این مهم بایستی آموزش هایی به آن ها ارائه شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر برای ارائه آموزش های همگانی بایستی جامعه فرهنگیان را بسیار دقیق مد نظر  قرار دهد و انجام آن  در تحقق جامعه ای آماده در برابر حوادث و سوانح بسیار موثر است.

رئیس جمعیت هلال احمر، معلم را مرجع اجتماعی دانست و تاکید کرد: معلم مرجعی در جامعه است که ضریب نفوذ بسیار خوبی در میان افراد جامعه دارد و جمعیت هلال احمر می تواند از این پتانسیل برای انجام فعالیت های انسان دوستانه و ارائه آموزش های همگانی به دانش آموزان استفاده کند.

به گفته وی، آموزش هایی که در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش آموزان ارائه می شود بسیار قابل توجه است، به گونه ای که آموزش ها در مقاطع ابتدایی بسیار تاثیرگذار تر از مقاطع بالاتر است.

ضیائی با اشاره به اینکه ارائه آموزش های همگانی به معلمان پایه ابتدایی به عنوان یک طرح ملی دنبال می شود، افزود: اعتبارات لازم در این زمینه تامین می شود و با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه فرهنگیان آموزش ۱۴ هزار دانشجوی سال آخر دانشگاه فرهنگیان برای آغاز آموزش ها در مقاطع ابتدایی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیته مشترک به منظور برنامه ریزی برای ارائه آموزش های همگانی به ۱۴ هزار  فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان تشکیل می شود و جلسات آن به صورت دوره ای و ماهانه برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص طرح و برنامه های در دست اجرای این جمعیت، گفت: برای جمعیت هلال احمر بزرگ فکر کردن، منطقه ای عمل کردن و به روز و به موقع عمل کردن به طرح های آموزشی و مفید بسیار مهم است و آغاز هر چه زودتر این طرح در جهت تحقق اهداف این جمعیت مثمر ثمر خواهد بود.

ضیائی با بیان اینکه روحانیون نیز هماهند معلمان در میان مردم از نفوذ بسیار خوبی برخوردارند، تاکید کرد: با ارائه آموزش های لازم به روحانیون نیز می توان از ظرفیت وجودی روحانیون در میان مردم برای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر استفاده کرد.

وی به ارتقاء موقعیت اجتماعی معلمان داوطلب و انجام فعالیت های اجتماعی در این زمینه اشاره کرد و اذعان داشت: اگر یک معلم یا روحانی بتواند فردی را احیا کند، کارش به مراتب ارزشمندتر از نجات جان یک انسان توسط پزشک است.

رئیس جمعیت هلال احمر به ایجاد جامعه تاب آور به عنوان یکی از اهداف جمعیت هلال احمر اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد جامعه ای تاب آور منوط به رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی است و در صورت ایجاد تقاضا در جامعه، معلم تاثیرگذارترین گزینه خواهد بود.

ارائه آموزش به فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان

مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه با اشاره به استفاده از ظرفیت های منحصر به فرد در جمعیت هلال احمر برای تربیت معلمان، تصریح کرد: معلمان به نوعی از نگرش ها، مهارت ها و دانش مرتبط با عرصه خدمت رسانی را آموزش می بینند تا در کلاس های درس به دانش آموزان ارائه دهند و به نوعی از طریق این آموزش ها آن ها در جامعه ترویج یابد.

وی ادامه داد: ارائه آموزش های همگانی از سوی جمعیت هلال احمر  به معلمان می تواند آن ها را متمایز از سایر معلمان کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به استقرار ۱۴ هزار معلم فارغ التحصیل از این دانشگاه و ورود به مدارس ابتدایی در مهرماه ۹۵ اشاره و عنوان کرد: در واقع این تعداد از  آموزگاران ما،  مهرماه سال جاری در مدارس ابتدایی سراسر کشور مشغول به کار خواهند شد و  مجموعه آموزه ها و نگرش هایی که در زمینه خدمت رسانی اجتماعی و امدادرسانی قرار است آموزش داده شود، برای این گروه از فارغ التحصیلان ارائه خواهد شد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید