Performancing Metrics

جذب روزانه ۲۰۰ تن شیر خام در استان تهران مطلوب نیست | اتاق خبر
کد خبر: 348045
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 11:03
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:دامداران معتقد هستند، مقدار حجمی که برای استان تهران در نظر گرفته شده است، چندان مطلوب نیست.

اتاق خبر: شریف در جلسه اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید کنندگان شیر، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به استناد ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، دستورالعمل خرید حمایتی شیر را به استان ها برای سال جاری ابلاغ کرده است، گفت: بر اساس این دستورالعمل، طبق قراردادی که بین مدیریت تعاون روستایی استان و اتحادیه دامداران منعقد می شود، شیر تولیدی دامداران در محل مراکز تعیین شده باید خریداری شود.

وی با بیان اینکه این طرح از یکم خرداد ماه آغاز شده است، به سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی استان تهران در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: از آن جایی که با توجه به شرایط موجود و فزونی تولید شیر نسبت به مصرف آن (عرضه بیشتر از تقاضا) موجبات بروز شرایط خاصی در کشور شده است، از این رو بخشی از شیر تولیدی به صورت مازاد قابل استحصال یا جذب توسط کارخانه ها نیست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: در واقع این شیر مازاد سبب برهم زدن تعادل قیمت در بازار می شود که موجبات نارضایتی دامداران را نیز به دنبال دارد.

شریف گفت: رویکر وزارتخانه بر این است که عدد ثابتی برای خرید شیر تعیین نکند، چراکه شیر دارای قیمت حاشیه بازار است و این قیمت با توجه به کیفیت و تقاضای روزانه مشخص می شود.

وی افزود: میانگینی به لحاظ قیمت در بازار حاکم است که همان یک هزار و ۲۵۰ تومان است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید