Performancing Metrics

اختصاص 6 هزارمیلیارد ریال تسهیلات رفاهی به دانشجویان | اتاق خبر
کد خبر: 348107
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 16:26
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری گفت : برای سال95 حدود شش هزار میلیارد ریال در قالب 21 نوع تسهیلات رفاهی به دانشجویان دانشگاهها وموسسات آموزش عالی کشور پرداخت می شود.

اتاق خبر:ذوالفقار یزدان‌ مهر شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین شهرستان آمل به خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار تسهیلات درمقایسه با پارسال که حدود سه هزار و700میلیارد ریال بود ، حدود دو برابرشده است.
وی با بیان اینکه بیشترین افزایش تسهیلات پرداختی به دانشجویان مربوط به بخش ودیعه مسکن دانشجویان متاهل در تهران است ، گفت که ودیعه مسکن این دسته از دانشجویان از 75 میلیون به 150میلیون ریال افزایش یافته است.
او افزود : این مبلغ برای کلان شهرهای دیگر نیز از 60 میلیون به 120میلیون ریال ودر سایرشهرها از 45 میلیون به 70 میلیون ریال افزایش یافته است.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه یکهزار و 500 واحد ملکی خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، گفت: به طور کلی پارسال چهار هزار و 470 نفر در تهران و سه هزار و 500 نفر در سایر شهرستان‌های کشور ودیعه مسکن متأهلی دریافت کردند.
وی اضافه کرد : سال گذشته اخذ اجاره بهای خوابگاه برای 10 درصد دانشجویانی که توان پرداخت ان را نداشتند ، به بعد از فارغ‌التحصیلی موکول ‌شد و امسال این موضوع شامل 20 درصد دانشجویان بی ‌بضاعت می‌ شود.
یزدان مهر برای بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل وشرکت در نشست ویژه با فرماندارو اعضای مجمع خیران به این شهرستان سفر کرد. اختصاص حدود چهار میلیارد ریال تسهیلات رفاهی ازجمله حدود 2 میلیارد ریال برای رهن کردن خوابگاه دانشجویان ، یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات خوابگاه و یک میلیارد ریال هم برای ایجاد اتاق سلامت و تندرستی در کنار خوابگاه دانشجویان از دستاوردهای سفر یزدان مهر وتعهد او به این دانشگاه دراین نشست بوده است.
دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به عنوان نخستین دانشگاه دولتی شهرستان آمل به طور رسمی شهریورماه پارسال افتتاح شد. این واحد دانشگاهی دارای شش دانشکده دامپزشکی، دانشکده زیست فناوری، دانشکده علوم وگیاهان دارویی، دانشکده فناوری های مهندسی، دانشکده فضای مجازی و دانشکده فناوریهای نرم ومدیریت است و حدود 500دانشجو در این واحد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

منبع:ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید