Performancing Metrics

آیفون 7 و 7 پلاس با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 348110
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 16:52
کمتر از چهار ماه تا عرضه‌ی آیفون 7 اپل زمان باقی است و همچنان بازار شایعات و گمانه‌زنی‌های درباره‌ی این گوشی داغ است. بر اساس گزارشی که تازه منتشر شده، ظاهرا هر دو مدل آیفون دارای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی خواهند بود.

به گزارش اتاق خبر، ماه سپتامبر از نسل جدید آیفون اپل رونمایی خواهد شد. پیشتر در شایعات منتشر شده شنیده بودیم که قرار است آیفون 7 پلاس در نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه شود. اما در گزارشی که به تازگی منتشر شده به نظر می‌رسد هر دو مدل آیفون دارای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی هستند.

از آنجایی که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های آیفون از طریق کارت حافظه‌ی خارجی وجود ندارد، اعلام خبر عرضه‌ی آیفون با فضای‌ ذخیره‌سازی بیشتر می‌تواند باعث خوشحالی کاربران شود. حتی با وجود پیشرفت استفاده از سرویس‌های ابری، همچنان سرعت کار با حافظه‌ی ذخیره‌سازی محلی بیشتر است. نه تنها دیگر به دانلود فایل‌ها از سرویس نیازی نیست، بلکه دیگر مجبور نیستید برای استفاده از فضای سرویس‌هایی چون گوگل‌درایو یا آی‌کلود و سرویس‌های مشابه هزینه‌ بپردازید.

به گفته شرکت تحقیقاتی TrenForce اپل در حال نهایی‌سازی نسل جدید آیفون خود است. به نظر می‌رسد هر دو مدل آیفون 7 دارای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی خواهند بود. در حالی که نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه تعداد از کاربران از این تصمیم استقبال می‌کنند، ولی به نظر می‌رسد قیمت نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی نسبت به مدل پایه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار گران‌تر خواهد بود.

علاوه بر این شایعه، به این موضوع اشاره شده است که احتمال دارد کوپرتینونشین‌ها به کل نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیفون 7 را حذف کنند. از آنجایی که برخی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های امروزی برای اجرا نیاز به فضای زیادی دارند، به نظر می‌رسد اپل مجبور خواهد شد تا نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی را به عنوان مدل پایه‌ی آیفون 7 معرفی کند.

در حال حاضر هر دو مدل آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در نسخه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به فروش می‌رسند و گفته می‌شود هنوز اپل در مورد عرضه‌ی آیفون 7 با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به جمع‌بندی نرسیده است. اگر نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آیفون نیز حذف شود، باید منتظر عرضه‌ی آیفون جدید با ظرفیت‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت باشیم. ترندفورس اشاره کرده قیمت پایین‌تر حافظه‌های NAND باعث شده تا کاربران به عرضه‌ی نسخه‌هایی با ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر بدون افزایش قیمت امیدوار باشند.

در پایان در این گزارش اعلام شده که آیفون 7 اس پلاس به ۳ گیگابایت رم و دوربین دوگانه مجهز خواهد شد. اما آیفون 7 از رم ۲ گیگابایتی و دوربین ضعیف‌تر بهره خواهد برد.

منبع: زومیت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید