Performancing Metrics

پرواز بمب افکن های بی 52 آمریکا نزدیک روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 348146
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 21:31
آمریکا در چارچوب برگزاری رزمایش در حوزه بالتیک منطقه شامل کشورهای استونی و لتونی هم مرز با روسیه و لیتوانی سه جمهوری شوروی سابق، هواپیمای استراتژیک دور برد خود را به منطقه اعزام کرده است.

اتاق خبر - هواپیمای بمب افکن استراتژیک «ب52» آمریکا برای شرکت در رزمایش Baltops در منطقه بالتیک اعزام شده اند و پایگاه هوایی «فیرفورد» بریتانیا، محل استقرار آن ها در مدت حضور در اروپا خواهد بود.

خبرگزاری ریا نووستی امروز (پنجشنبه) به نقل از دریا سالار سسیل هنی رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا (STRATCOM) نوشت: استقرار بمب افکن های استراتژیک در عملیات چند ملیتی در کشور های گوناگون آمادگی و امکانات نیروهای آمریکایی و ناتو را بالا می برد که اهمیت حیاتی برای امنیت جهانی دارد.
به گزارش اسپوتنیک وی همچنین اظهار کرده است: … تضمین اینکه می توانیم در مواضع مقدم و استراتژیک همچون پایگاه هوایی فیرفورد کار کنیم، بخش لاینفک امکانات دفاع جمعی ما و به منزله پاسخ های زود و هماهنگ تر هنگام وقوع بحران ها است. بی 52 بمب افکن غول پیکر با قابلیت ریزش بارانی بمب، ظرفیت حداکثر حمل ۳۵ تن تسلیحات، طول بال ۵۶.۴ متر با توان پروازی ۱۴ هزار کیلومتر و اوج گیری 15000 متر، از قدرتمند ترین جنگ افزارهای راهبردی آمریکا است.
یکشنبه پیش نیز اعلام شد که گروهی از نظامیان آمریکا با حضور در جمهوری چک در شرق اروپا در حال آماده شدن برای ورود به جمهوری های بالتیکی شوروی سابق هستند.
پیشتر هم گزارش شده بود که ناتو قصد دارد چهار گردان در لهستان و همچنین استونی، لیتوانی و لتونی در ساحل دریای بالتیک مستقر کند و افزون بر این ناتو و آمریکا همکاری های نظامی در قالب برگزاری رزمایش یا روابط دفاعی با گرجستان و مولداوی دو جمهوری دیگر شوروی سابق دارند.
با وجود اینکه مسکو بارها اعلام کرده با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تشکیل سه لشکر ویژه ضد ناتو نزدیک مرزهای خود با چنین اقدام هایی مقابله خواهد کرد، اما طرح های گسترش نفوذ نظامی غرب به نزدیک مرزهای روسیه ادامه دارد.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه چندی پیش در یک نشست امنیت بین المللی در مسکو با بیان اینکه واشنگتن و ناتو با اجرای طرح های خطرآفرین موشکی، مخارج نظامی را افزایش می دهند، اعلام کرد: برنامه های مختلف نظامی از جمله استقرار تاسیسات نزدیک مرز روسیه، مسکو را وادار می کند تدابیر متقابلی اتخاذ کند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید