Performancing Metrics

برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی قابل قبول نیست | اتاق خبر
کد خبر: 348153
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1395 - 22:31
ژاپن:
ژاپن امروز پنجشنبه تاکید کرد که هرگز نمی تواند برنامه های تسلیحاتی، هسته ای و موشکی کره شمالی را بپذیرد.

اتاق خبر - این اولین موضع‌گیری رسمی این کشور پس از پرتاب اخیر یک فروند موشک مدل موسودان کره شمالی است. اگرچه گفته می شود این پرتاب موفق نبوده است اما ژاپن تاکید دارد که استمرار این برنامه ها برای این کشور قابل قبول نیست.
«کیمی هیرو ایشیکانا» مدیر کل اداره آسیا و اقیانوس آرام وزارت امور خارجه کره شمالی در مصاحبه با خبرنگاران در توکیو گفت که با همتایان آمریکایی و کره جنوبی خود در این باره بحث و تبادل نظر کرده است.
وی افزود که هر سه کشور اعلام کرده اند که برنامه ساخت و آزمایش تسلیحات هسته ای کره شمالی قابل قبول نیست و این کشور باید آن را رها کند.
تارنمای ژاپن نیوز گزارش کرده است که در جریان مذاکرات این هفته در توکیو طرفین در باره افزودن فشارها بر کره شمالی به توافق رسیده اند.
این در حالی است که آمریکا دو روز پیش کره شمالی را در فهرست سیاه پولشویی قرار داد و بانک های این کشور را از بازکردن حساب برای موسسات کره شمالی برحذر داشت.
مقام ژاپنی تصریح کرد که برنامه های موشکی بالستیک و همچنین آزمایش های اتمی کره شمالی و توسعه برنامه هسته ای این کشور قابل تحمل نیست.
وی همچنین اقدام کره شمالی در روز سه شنبه گذشته برای پرتاب یک فروند موشک میان برد بالستیک را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید