Performancing Metrics

جنگ استودیوها بر سر پوکمون ها | اتاق خبر
کد خبر: 348266
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1395 - 19:15
بر سر تصاحب امتیاز ساخت فیلم بعدی از مجموعه پوکمون و تملک این مجموعه بین استودیوهای مختلف رقابت شدیدی به جریان افتاده است. سرسخت ترین طالب این سری فیلم ها کمپانی قدیمی برادران وارنر است ولی سونی پیکچرز هم نسبت به این موضوع علاقه نشان داده و فراتر از آنها

به گزارش اتاق خبر، مشکل آنجا ایجاد می شود که پوکمون ذاتا یک موضوع هنری و برنامه نمایش ژاپنی است و اگر یک شرکت چینی مالک آن شود، با احتساب اختلافات دیرین این دو کشور شرق آسیایی این مسئله بدون تبعات نخواهد بود. کمپانی پوکمون که این سری فیلم ها را بر اساس بازیهای کامپیوتری پرطرفدار «تین تندو» تهیه و عرضه کرده، مدتی است که در مذاکراتش با هالیوود در پی ساخت یک ورسیون تازه و پرخرج و پرشکوه از داستان های اکشن و پرتحرک و ستیز پوکمون است و برادران وارنر چون در سال ۱۹۹۹ یک فیلم کارتونی از روی این داستان ساخت و سپس دو اثر دنباله ای را نیز تدارک دید، خود را برای تملک کامل آن محق می داند.
کمپانی ژاپنی پوکمون مدتها است که در پی همکاری با استودیوهای هالیوودی به قصد ساخت یک فیلم تازه و بزرگ و پرهزینه از روی این داستان بوده است و اولین استودیویی که در این ارتباط پیشقدم شد و بنظر می رسید بخت زیادی برای تصاحب این پروژه دارد، استودیوی برادران وارنر بود که پیشتر نیز وصف آن و دلایل تعلق خاطرش را آوردیم اما اینک بنظر می رسد که لیجندری در این زمینه پیشتاز شده و این کمپانی است که می تواند ورسیون هایی تازه از پیکاچو و سایر کاراکترهای پوکمون را به سالن ها و تماشاخانه های سطح جهان بیاورد و این نیز می تواند دردسرساز باشد زیرا ارتباط های آن با کمپانی واندا همان طور که پیشتر آمد، وجوه تازه ای را بر ماجراها می گشاید. در هر حال لیجندری تابحال به دفعات به عرصه های فرهنگی ژاپن نفوذ کرده است و به عنوان مثال کمپانی تال با همکاری برادران وارنر جدیدترین نسخه آمریکایی گودزیلا را در تابستان سال ۲۰۱۴ روانه بازار کرد و در این ارتباط با کمپانی توهو ژاپن نیز همکاری کرد و این توهو همانی است که هم تملک گودزیلا را در دست دارد و هم در زمینه ساخت پوکمون ها فعال بوده است. با این اوصاف لیجندری و برادران وارنر قصد دارند دیگر فیلم های حاضر در این فرانچیز مانند کنگ: «جزیره جمجمه» را در سال آینده، «گودزیلا ۲» را در سال ۲۰۱۸ و «گودزیلا مقابل کنگ» را در سال ۲۰۱۹ عرضه کنند.

 

وصال روحانی

بانی فیلم به نقل از  Japan Times

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید