Performancing Metrics

لهستان، خوان ششم والیبال ایران برای صعود به المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 348303
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1395 - 23:37
تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در ششمین بازی خود در رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک به مصاف هم می‌روند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف شاگردان آنتیگا در لهستان می‌رود تا صعود خود را به المپیک قطعی کند.

لهستان پیش از این با برتری برابر ونزوئلا صعود خود را به المپیک قطعی کرده بود. ایران نیز که با برتری مقابل چین، بیش از پیش به صعود امیدوار شده است و راه طولانی تا رسیدن به ریو ندارد، می تواند با یک نتیجه خوب برابر لهستان به ریو برود.

تیم ملی لهستان با این صعود، برای نهمین بار راهی المپیک می‌شود. لهستانی‌ها یکی از پرافتخارترین تیم های والیبال جهان هستند که با توجه به افتخاراتشان، والیبال ورزش اول کشورشان است.

بهترین حضور لهستان در المپیک در سال 1976 بود که آن‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند.

این تیم در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز دو طلا و یک نقره را دارد. در جام جهانی آن‌ها تا به حال قهرمان نشدند و دو نقره و دو برنز در کارنامه دارند.

لیگ جهانی 2012 اولین دوره ای بود که این تیم موفق به کسب مدال طلا شد. پیش از این، لهستان یک برنز را در این رقابت‌ها به دست آورده بود.

این تیم در قهرمانی اروپا نیز یک طلا،‌ 5 نقره و 2 برنز را کسب کرده است. بعد از برکناری آناستازی از سرمربی‌گری این تیم، آنتیگا سرمربیگری تیم ملی لهستان را برعهده گرفت و اکنون نیز او موفق شد سهمیه المپیک را برای این تیم کسب کند.

کوبیاک، ستاره این تیم است که تاثیر زیادی در کسب سهمیه المپیک این تیم و افتخارات چند سال گذشته لهستان دارد. کورک، کونارسکی و میکا از دیگر بازیکنان خوب لهستان هستند.

تیم‌های ملی ایران و لهستان از ساعت 11:10 روز شنبه، 15 خرداد در سالن متروپولیتن توکیو به مصاف هم می روند.

برنامه روز ششم رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک:

شنبه 15 خرداد

چین – استرالیا، 5:40

فرانسه – ونزوئلا، 8:25

ایران – لهستان، 11:10

کانادا – ژاپن، 14:45

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
| |
2016-06-03 23:49:48
از همین الان برا المپیکی شدن ایران لحظه شماری میکنم. پاینده باد ایران
ADS
ADS
پربازدید