Performancing Metrics

سفر پسر ملک سلمان به واشنگتن | اتاق خبر
کد خبر: 348368
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1395 - 10:39
برخی منابع از سفر جانشین ولیعهد عربستان به آمریکا برای رایزنی با مسئولان این کشور در ژوئن جاری خبر دادند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از پایگاه النشره، منابع آمریکایی اعلام کردند: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در نیمه دوم ژوئن جاری برای انجام گفتگو با مسئولان ارشد آمریکایی که احتمالا باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در میان آنهاست به واشنگتن می رود.

این منابع احتمال دادند که محمد بن سلمان با آشتون کارتر وزیر دفاع و دیگر مسئولان آمریکایی موضوع جنگ در یمن که سعودی ها از اوایل سال گذشته شروع کرده اند را مورد رایزنی قرار دهد.

به گفته این منابع انتظار می رود که جنگ در سوریه نیز در جدول برنامه جانشین ولیعهد عربستان باشد.

شایان ذکر است پسر ملک سلمان که همزمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان است چندی قبل روابط و پیوندهای عربستان سعودی با آمریکا را بسیار قوی خوانده بود و درباره انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نیز اظهار نظر کرده بود.وی آمریکا را پلیس جهان و نه فقط پلیس خاورمیانه خوانده بود و افزوده بود: آمریکا کشور برتر و شماره یک در جهان است و ما خودمان را متحد اصلی آمریکا در خاورمیانه می دانیم.

این در حالی است که کشمکش قدرت در عربستان سعودی سبب شده است که هر شاهزاده سعی کند خود را به آمریکا نزدیک کند به ویژه که محمد بن سلمان رقابت ویژه با محمد بن نایف ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر کشور عربستان دارد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید