Performancing Metrics

طرح صلح عربی بهترین گزینه برای اسرائیل است | اتاق خبر
کد خبر: 348375
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1395 - 11:32
عادل الجبیر:
وزیر امور خارجه عربستان سعودی با بیان این که پایه و اساس هرگونه طرح صلح در آینده میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی همچنان در طرح صلح عربی سال 2002 نمود پیدا می‌کند، اسرائیل را به پذیرش این طرح ترغیب کرد.

اتاق خبر: عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگویی خبری در پایان نشستی که فرانسه برای احیای روند صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برگزار کرد، عنوان داشت که هیچ گونه اصلاحاتی در این طرح که در سال 2002 تدوین شد، صورت نگرفته است.

 وی تصریح کرد که در طرح صلح عربی تمامی عناصر مطلوب برای سازش نهایی وجود دارد.

عادل الجبیر عنوان داشت: این طرح در میز مذاکرات مطرح است و پایه و اساس محکمی برای حل این نزاع طولانی‌مدت به شمار می‌آید و ما امیدواریم که اسرائیل حکیمانه برخورد کرده و این طرح را بپذیرد.

 وی خاطرنشان کرد که این طرح به ویژه «توافق صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی» و «روابط خوب» میان دو طرف را مدنظر قرار داده است که در مقابل این امر اسرائیل باید از اراضی که در سال 1967 اشغال کرد، عقب نشینی کند و کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

 شرکت‌کنندگان در نشست پاریس با پیشنهاد فرانسه مبنی بر هماهنگی تلاش‌های صلح در خاوریانه و همچنین برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی تا قبل از پایان سال موافقت کردند.

 همزمان ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه نسبت به این امر هشدار داد که طرح تشکیل دو کشور در خطر جدی قرار دارد و وضعیت به زودی به نقطه‌ای بی بازگشت نزدیک می‌شود.

 فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز عنوان داشت که چارچوب مذاکرات صلح در خاورمیانه با گسترش رادیکالیسم و درگیری‌ها تغییر کرده است.

 در نشست وزارتی پاریس اعضای دائم شورای امنیت، کمیته چهارجانبه صلح خاومیانه، اتحادیه عرب و شرکای دیگر حضور داشتند. این کنفرانس بدون مشارکت فلسطینی‌ها و یا اسرائیلی‌هایی که در فایده بخش بودن این کنفرانس تردید دارند، برگزار شد.

 پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با طرح فرانسه اعلام کرد و خواهان برگزاری مذاکرات مستقیم بدون پیش‌شرط میان دو طرف شد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید