Performancing Metrics

چهارمین سفر نخست وزیر هند به آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 348447
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1395 - 22:57
نخست وزیر هند که سالها به آمریکا ممنوع السفر بود قصد دارد روز سه‌شنبه آینده به این کشور سفر کرده و با باراک اوباما دیدار کند.

نخست وزیر هند که سالها به آمریکا ممنوع السفر بود قصد دارد روز سه‌شنبه آینده به این کشور سفر کرده و با باراک اوباما دیدار کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از جمله مسائل در دستور کار دیدار نارندرا مودی، نخست وزیر هند در روز سه شنبه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا یک توافق دفاعی جدید و اعلام سرمایه گذاری آمریکا در صنعت برق هسته‌ای هند خواهد بود. او پس از دیدار سه شنبه خود با اوباما در روز چهارشنبه نیز در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

مودی اتهامات مطرح شده علیه خود مبنی بر این که در خشونتها علیه مسلمانان در زمان تصدی خود بر یکی از ایالات هند پیش از نخست وزیری دست داشته را رد کرده است.

با این وجود وی ممکن است از سوی قانونگذاران آمریکایی از بابت سوابق حقوق بشری هند مورد پرسش قرار بگیرد.

این چهارمین سفر او به آمریکا از زمان به قدرت رسیدن حزب ملی‌گرای هندو خود در ماه مه 2014 است. مودی در فاصله سالهای 2005 تا 2013 در مقام سر وزیری ایالت گوجرات، قادر به سفر به آمریکا نبود چرا که در آن زمان دولت آمریکا ظن آن را داشت که مودی در شورشهای فرقه‌ای و قومی که صدها کشته بر جای گذاشتند، نقش داشته است.

 

مودی همچنین تبدیل به پنجمین نخست وزیر هند که خطاب به هر دو مجلس کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند خواهد شد. او همچنان قرار است با رهبران کنگره آمریکا در ضیافت نهاری حضور یافته و در مراسم دیگری به میزبانی کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نیز شرکت کند.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید