Performancing Metrics

رویدادها و حوادث عراق در یک نگاه-شنبه 15 خرداد | اتاق خبر
کد خبر: 348471
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 04:41
آزادسازی صقلاویه و نعیمیه در فلوجه، انفجار بمب در بغداد، اعتراض نماینده پارلمان عراق به سخنان سفیر سعودی در بغداد، فرار 930 نفر از اهالی فلوجه از دست داعش، آزاد سازی روستای حاج عبدالله در موصل و دیدار وزیر خارجه عراق از مصر از خبرهای امروز عراق است.

اتاق خبر - به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، نیروهای ضد تروریسم عراقی با حمله به شهر فلوجه، منطقه نعیمیه واقع در جنوب این شهر را آزاد کردند و دو منطقه الشهداء و جبیل را به محاصره خود درآوردند.
نیروهای عراقی همچنین امروز بخش و شهر الصقلاویه واقع در 16 کیلومتری شمال فلوجه را به طور کامل آزاد کردند.

** پنج کشته و 21 زخمی در انفجارهای امروز بغداد
منابع خبری اعلام کردند، در پی وقوع چند انفجار در منطقه طارمیه، بیاع و محمودیه در بغداد، دستکم پنج نفر کشته و 21 نفر زخمی شدند.

** نماینده عراقی در اعتراض به دخالت های سفیر سعودی در عراق وی را داعشی خواند
«کامل الزیدی» از فراکسیون «ائتلاف دولت قانون» در پارلمان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد که «ثامر السبهان» پا را از مسوولیت های دیپلماتیک خود فراتر نهاده و عملا به مدافع و سخنگوی رسمی گروه تروریستی داعش در عراق تبدیل شده است.
وی با محکومیت اظهارات سفیر عربستان نسبت به تشکیلات مردمی الحشد الشعبی و ادعای کشتار غیرنظامیان در فلوجه به دست نیروهای عراقی گفت که مردم عراق با همبستگی و اتحاد، آخرین مراحل عملیات آزادسازی فلوجه را پشت سر می گذارند.
الزیدی از دولت و وزارت خارجه عراق خواسته است که به خاطر دخالت های مستقیم سفیر سعودی در امور داخلی عراق او را بیرون کنند.

** 930 نفر از اهالی فلوجه پس از فرار از داعش به اردوگاه عامریه رسیدند
وزارت مهاجرت عراق امروز اعلام کرد، 930 نفر از اهالی فلوجه که از دست داعش گریخته اند، به اردوگاه عامریه و حبانیه فلوجه پناه آوردند.

** روستای حاج عبدالله در جنوب موصل آزاد شد
فرماندهی عملیات نینوا امروز اعلام کرد، نیروهای عراقی موفق شدند روستای حاج عبدالله در جنوب موصل را آزاد کرده، و ده ها تروریست داعشی را به هلاکت رسانند.

**دیدار ایراهیم الجعفری با السیسی در قاهره
به گزارش ایرنا از بغداد، وزیر امور خارجه عراق به همراه رئیس دیوان اوقاف اهل سنت این کشور، برای بسیج کردن اعراب بر ضد داعش، به قاهره پایتخت مصر رفته است.
در این دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با اشاره به اوضاع منطقه افزود: مصر همواره از وحدت و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند و از گام های مثبتی که عراق در جهت مبارزه با تروریسم برداشته قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه عراق نیز با تشریح تحولات اخیر عراق به روابط عمیق عراق و مصر اشاره کرد و خواستار گسترش هرچه بیشتر این روابط شد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید