Performancing Metrics

تلاش آمریکا برای منزوی ساختن چین محکوم به شکست است | اتاق خبر
کد خبر: 348475
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 05:23
یک مقام نظامی چین:
یک مقام نظامی چین با اشاره به اینکه اکنون زمان همکاری و امنیت مشترک فرا رسیده است، گفت که تلاشهای آمریکا برای منزوی ساختن چین محکوم به شکست است.

اتاق خبر - به نقل از رویترز، دریاسالار «گوان یوفی» معاون هیأت نمایندگی چین در «همایش امنیت منطقه ای» در سنگاپور با اذعان به اینکه اکنون زمان همکاری و امنیت مشترک فرارسیده است، گفت که تلاشهای آمریکا برای منزوی ساختن چین محکوم به شکست است.

این درحالیست که مقامات بلندپایه دفاعی آمریکا روز شنبه با تأکید بر تفوق نظامی واشنگتن و تعهد این کشور به تضمین امنیت آسیا در دهه های آتی، فشار بر چین را به منظور ممانعت از اقدامات این کشور در دریای چین جنوبی افزایش دادند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت که رویکرد ایالات متحده نسبت به منطقه آسیا- پاسفیک «متعهدانه و قدرتمند» باقی خواهد ماند. وی همچنین به چین در خصوص رفتارهای تحریک آمیز در دریای چین جنوبی هشدار داد و تصریح کرد که هر اقدام دولت چین برای عمران و آبادسازی جزایر در دریای مورد مناقشه چین جنوبی دارای پیامد خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا با طرح این ادعا که آمریکا طی دهه های آتی همچنان قدرتمندترین نیروی نظامی و تأمین کننده اصلی امنیت در منطقه آسیا- پاسفیک خواهد بود، اظهار داشت که از مشارکت چین در یک «شبکه امنیتی قاعده مند» برای آسیا استقبال می کند.

گفتنی است که دریای چین جنوبی به موضوعی حیاتی و مهم در عرصه روابط آمریکا و چین بدل شده است؛ زیرا از یک سو آمریکا در حال افزایش تمرکز خود بر منطقه آسیا- پاسفیک تحت رهبری باراک اوباماست و از سوی دیگر، چین در حال نمایش قدرت رو به رشد اقتصادی، سیاسی و نظامی خود در این منطقه است.

مهر

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید