Performancing Metrics

ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد | اتاق خبر
کد خبر: 348511
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 08:45
واکنش وزارت خارجه به گزارش سالیانه آمریکا:
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران در عمل ثابت کرده که جدی ترین و موثرترین نیروی مقابله باتروریسم است، گفت: در حالی که متحدان ایالات متحده آمریکا در منطقه با روش های مختلف از داعش و دیگر گروه های تروریستی حمایت می کنند، این جمهوری اسلامی

به گزارش اتاق خبر به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در بیانیه ای هشت بندی اقدام به پاسخگویی به گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا کرده و گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست اصولی خود همچون گذشته بر آمادگی برای همراهی و همکاری با دیگر دولتها و ملت ها و سازمان های بین المللی در مسیر رویارویی واقعی و همه جانبه با تروریسم تاکید می کند.
جابری انصاری در این بیانیه آورده است:
1- در شرائطی که بسیاری از جهانیان و برخی از سیاستمداران آمریکا و غرب، بزرگترین حامیان تروریسم را اگر نه دولت آمریکا؛ لااقل متحدان نزدیک آن کشور می دانند، گزارش جدید سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم، با توجیه دوباره اتهام دروغین حمایت از تروریسم به جمهوری اسلامی ایران، حقیقت و واقعیت های آشکار را به تمسخر گرفته و به بهترین سند برای بی اعتباری گزارش های وزارت امور خارجه آمریکا تبدیل شده است.
2- مبارزات مشروع و قانونی ملل تحت اشغال جهت نیل به استقلال و آزادی و رهایی از اشغال، از مصادیق تروریسم نیست و بخشی از اتهامات این گزارش علیه ایران که بر این مبنا استوار شده، مردود بوده و منعکس کننده خواست رژیم صهیونیستی بعنوان بزرگترین نماد اشغالگری، تروریسم دولتی، نقض حقوق بشردوستانه و حقوق بشر و اعمال سیاست های مبتنی بر کشتار و سرکوب و نفی موجودیت ملت فلسطین می باشد.
3- آمریکا بعنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی، با حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی دهه ها محرومیت از حقوق اساسی و زندگی در وحشت دائمی را به مردم غیر نظامی و تحت اشغال فلسطین تحمیل کرده است و اینک با حمایت عملی از رشد افراط گرایی و تروریسم و چشم بستن بر حمایت های مالی و سیاسی گسترده عربستان سعودی و دیگر متحدانش از گسترش این پدیده شوم در سراسر جهان، میلیون ها نفر از ملت های مسلمان از یمن تا لیبی را در رنج، وحشت و بی خانمانی و تجربه زندگی فلاکت بار فرو برده و موجب آن شده است که در پیامد آثار مخرب چنین سیاستی، تعداد قابل توجهی از شهروندان دیگر کشورهای جهان نیز جان خود را در اثر عملیاتهای تروریستی از دست دهند.
4- برخورد دوگانه، ریاکارانه و تبلیغاتی ایالات متحده آمریکا با تروریسم یکی از عوامل اصلی رشد تروریسم در منطقه و جهان بوده است. استفاده ابزاری ایالات متحده از تروریسم و چشم پوشی شرم آور نسبت به جنایاتی که گروه های تروریستی علیه مردم غیر نظامی مرتکب می شوند موجب ریشه دار شدن تروریسم و دشواری رویارویی با آن در سراسر جهان شده است.
5- بدون دخالت های نظامی و حمایت های ویرانگر ایالات متحده از گروه های تروریستی در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و یمن، جامعه بین المللی امروز متحمل هزینه های سنگین رویارویی با تهدیدات جهانی این گروه های تروریستی نمی بود. در چنین شرائطی ایالات متحده نمی تواند با شانه خالی کردن از بار مسئولیت خود، سایر ملت ها و دولتها را به حمایت از تروریسم متهم کند.
6- سیاست جمهوری اسلامی ایران در نفی تروریسم و افراط گرایی و رویارویی همه جانبه با آن شفاف و آشکار است. ایران خود یکی از بزرگترین قربانیان اقدامات تروریستی بوده و در نتیجه آن هفده هزار نفر از اتباع خود را از دست داده است. اماکن دیپلماتیک و فرهنگی ایران در خارج از کشور و دیپلمات های ایران نیز بارها توسط گروههای تروریستی وابسته به کشورهای مورد حمایت آمریکا هدف قرار گرفته شده اند.
7- آمریکا برای اثبات مصداقیت خود در رویارویی با تروریسم بجای صدور گزارش های خیالی از این دست که تنها متضمن خاک پاشیدن به صورت حقیقت و تحریف واقعیت های آشکار است باید با پایان دادن به برخورد سیاسی و گزینشی با موضوع تروریسم به مقابله جدی و همه جانبه با مصادیق واقعی حمایت و گسترش تروریسم در منطقه و جهان روی آورد.
8-جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت نموده است که جدی ترین و موثرترین نیروی مقابله با تروریسم است و در حالی که متحدان ایالات متحده آمریکا در منطقه با روش های مختلف از داعش و دیگر گروه های تروریستی حمایت می کنند، این جمهوری اسلامی ایران است که در صف مقدم مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه حضور دارد. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست اصولی خود همچون گذشته بر آمادگی برای همراهی و همکاری با دیگر دولتها و ملت ها و سازمان های بین المللی در مسیر رویارویی واقعی و همه جانبه با تروریسم تاکید می کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید