Performancing Metrics

نیازهای اساسی بانوان در فراکسیون زنان مجلس بررسی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 348544
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 10:41
نماینده مجلس دهم:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل فراکسیون زنان در مجلس، نیازها و مشکلات اساسی بانوان در این فراکسیون بررسی می شود

اتاق خبر - سهیلا جلودارزاده افزود: با توجه به اینکه فراکسیون زنان مجلس همزمان با آغاز بکار مجلس دهم، تشکیل شده است، 17 بانوی راه یافته به مجلس نیز با تشکیل این فراکسیون گام های محکمی برای رفع مشکلات زنان و اولویت بندی این مسائل برداشته اند.
وی تصریح کرد: به همین منظور به مدت یک ماه هر هفته 2 جلسه از سوی این فراکسیون با حضور بانوان نماینده برگزار می شود تا مشکلات مربوط به زنان با یک برنامه ریزی و استراتژی مناسب از سوی این فراکسیون به صورت فراگیر در همه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی مطرح شود.
جلودارزاده افزود: همچنین اساسنامه فراکسیون در یک کارگروه بررسی می شود و با توجه به شرایط جدید، چنانچه پیش نویس آن به تکمیل یا تغییر نیاز داشته باشد، این کار نیز انجام شود؛ همچنین هیات رئیسه فراکسیون یاد پس از تدوین اساسنامه تعیین خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون پیش نویس چهار کمیته «فوریت ها»، «اجتماعی و فرهنگی»، «اقتصادی» و «حقوقی و قضائی» در فراکسیون زنان مجلس تهیه شده است.
این نماینده مجلس گفت: مسائل فوری حوزه زنان در کمیته فوریت ها مورد بررسی قرار می گیرد تا طرح های لازم در این کمیته به صورت اورژانسی و ضروری رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سه کمیته دیگر فراکسیون مورد نظر، مطالعه و بررسی طرح های باقیمانده از قبل در حوزه زنان و تهیه برنامه یکساله فراکسیون زنان را جزو برنامه های اساسی داریم تا بتوانیم براساس این مشکلات، طرح ها و لایحه های مربوط به زنان در سال 95 اولویت بندی شود.
جلودارزاده پیش بینی کرد که برگزاری نخستین جلسه کمیته های فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به برنامه ششم توسعه مربوط شود.
وی افزود: در این راستا برنامه های حوزه زنان در برنامه ششم توسعه بررسی می شود و رایزنی هایی با دولت برای اجرای احکام برنامه ششم در حوزه بانوان نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: چون باید طرح ها و لوایح را تقدیم دولت کنیم، اگر لازم بود مذاکرات با دولت، انجام می دهیم و اگر هم نیاز نبود در کمیسیون تلفیق و برنامه مجلس، طرح ها و لوایح مطرح می شود تا مشکلات حوزه زنان پس از اولویت بندی جهت رفع آنها، اقدامات جدی انجام شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با ارائه طرح ها و لوایح قوی در حوزه زنان بتوانیم روز به روز شاهد کاهش مشکلات حوزه زنان باشیم چرا که حدود نیمی از جامعه را این قشر تشکیل می دهند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید