Performancing Metrics

ایران و مغولستان یادداشت تفاهم همکاری سیاسی امضا کردند | اتاق خبر
کد خبر: 348591
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 15:24
ایران و مغولستان به منظور توسعه روابط دوستانه و گسترش همکاریها در زمینه های مختلف بویژه حوزه سیاسی یادداشت تفاهم امضا کردند.

اتاق خبر - این یادداشت تفاهم شب گذشته (شنبه) توسط «ابراهیم رحیم پور» و «دامبایان گانخویاس» معاونان وزارت امور خارجه دو کشور در شهر اولان باتور پایتخت مغولستان امضا شد.
سفر رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان به مغولستان به دعوت وزیر امور خارجه این کشور جهت شرکت در چهل و پنجمین سالگرد تاسیس روابط سیاسی و دیپلماتیک بین ایران و مغولستان صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، طرفین در این یادداشت تفاهم، آمادگی خود را به منظور توسعه روابط دوستانه بین دو ملت مطابق با منشور سازمان ملل اعلام و بر اجرای آن تاکید کردند. گسترش همکاریها در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر زمینه ها با اعتقاد به اینکه رایزنی ها و تبادل اطلاعات در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد علاقه طرفین به درک عمیق متقابل کمک خواهد کرد، از مهمترین محور این یادداشت تفاهم بود.
طرفین در عین حال موافقت خود را بر انجام دیدارهای مشورتی منظم در سطح مقامات ارشد و یا دیگر سطوح به صورت هر 2 سال یک بار و یا در صورت لزوم در فواصل آن به طور تناوبی در پایتخت های دو کشور اعلام کردند.
توافق بر رایزنی و تبادل اطلاعات در مورد مسائل مورد علاقه مشترک توسط نمایندگی های دیپلماتیک دو کشور در کشورهای ثالث از دیگر مواردی بود که در این یادداشت تفاهم بر اجرای آن تاکید شد.
«رحیم پور» و «دامبایان گانخویاس» همچنین پس از امضای این یادداشت تفاهم در سخنانی، با اشاره به سوابق تاریخی همکاریهای ایران و مغولستان، ظرفیت های کنونی دو کشور جهت گسترش روابط سیاسی و اقتصادی را بر شمرده و بر اجرای آن تاکید کردند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید