Performancing Metrics

توسعه روابط با تهران اولویت اولان باتور است | اتاق خبر
کد خبر: 348615
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 18:17
ایران کشوری با ثبات در منطقه
وزیر امور خارجه مغولستان اعلام کرد که کشورش در سیاست خارجی خود اولویت ویژه ای برای ایران قائل است و اهمیت زیادی به آن می دهد.

اتاق خبر - «لوندگ سورو سورن» که میزبان «ابراهیم رحیم پور» معاون وزیر امور خارجه و هیات همراه به مناسبت برقراری چهل و پنجمین سالگرد تاسیس روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور بود، این سخنان را مطرح کرد.
او گفت که ایران یکی از کشورهای باثبات در منطقه می باشد و مغولستان علاقمند است همکاریهای خود با تهران را در زمینه های مختلف بسط و توسعه دهد.
«سورو سورن» همچنین به سفر سال 2012 میلادی «تساخیاگین البگدورج» رئیس جمهوری مغولستان به تهران و ملاقات وی با مقامات عالی ایران از جمله مقام معظم رهبری اشاره و آن را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست. وزیر امور خارجه مغولستان همچنین گفت که کشورش علاقمند است از تجارب ایران در حوزه مطالعات تاریخی، بیابان زدایی، کشاورزی با آب کم، اکتشاف نفت و دیگر بخش ها بهره مند شود.
وی در عین حال تصریح کرد که امنیت آسیای مرکزی و افغانستان برای کشورش اهمیت بسزایی دارد و داشتن ارتباط زمینی با ایران نیز می تواند محملی برای باز شدن کالاهای مغولستان به بازارهای خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران باشد.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز در سخنانی از آمادگی ایران به منظور گسترش همکاریهای دوجانبه خبر داد و گفت که شرایط برای تحقق این مهم فراهم است.
وی یادآور شد که ایران برای انتقال تجارب مورد نیاز مغولستان در همه زمینه ها بویژه در حوزه انرژی و نفت آمادگی کامل دارد و امیدوار است با تلاش هایی که از جانب دو طرف صورت می گیرد، شاهد گسترش این همکاریها در عرصه های مختلف باشیم.
برقراری حمل و نقل زمینی و ریلی بین دو کشور، تبادل هیات های اقتصادی، همکاریها در زمینه کشاورزی، دامپروری و دامداری، اجاره زمین و کشت فراسرزمینی در مغولستان، همکاری در حوزه فرهنگی و دانشگاهی و... از دیگر موارد گفت وگوی رحیم پور و وزیر امور خارجه مغولستان در این دیدار بود.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه پس از این دیدار در ضیافت شامی که «لوندگ سورو سورن» به مناسب این سفر تربیت داده بود، حضور یافتند.
گفتنی است، پیش از این ملاقات هم «ابراهیم رحیم پور» و «دامبایان گانخویاس» معاون وزارت امور خارجه مغولستان به منظور توسعه روابط دوستانه در حوزه های مختلف یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید