Performancing Metrics

نسل جدید آئودی A5 | اتاق خبر
کد خبر: 348654
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 21:22
سرانجام ارباب حلقه‌ها نسل دوم کوپهٔ محبوب خود A5 را رونمایی کرده و به‌طور همزمان تصاویر A5 جدید و نسخهٔ اسپرت آن S5 را منتشر نموده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار خودرو ،سرانجام ارباب حلقه‌ها نسل دوم کوپهٔ محبوب خود A5 را رونمایی کرده و به‌طور همزمان تصاویر A5 جدید و نسخهٔ اسپرت آن S5 را منتشر نموده است.

Audi-A5_Coupe-2017-1280-01-546x410

هرچند A5 بر روی پلت فرم MLB مشترک با سدان A4 ساخته می‌شود اما آئودی تلاش کرده که A5 جدید ازلحاظ طراحی یک هویت منحصربه‌فرد و متمایز از دیگر برادرانش داشته باشد.

A5 و S5 جدید درزمینهٔ طراح جهش بزرگی نسبت پیشینیان خود داشته و زبان طراحی جدیدی برای یک خودروی دو در از آئودی ارائه کرده‌اند.

اگرچه نسل جدید A5 شباهت‌های ظاهری زیادی با نسل قبلی خود داشته و از طراحی تکاملی سود می‌برد اما ارتقائات فنی و تکنولوژیک قابل‌توجهی داشته و به‌وضوح درزمینهٔ فنی و مکانیکی با سلف خود متفاوت است. رئیس هیئت‌مدیرهٔ آئودی «Rupert Stadler» در هنگام رونمایی از A5 جدید گفت:

«ما در A5 جدید عملکرد بهتر، مصرف سوخت بهتر، فضای داخلی بسیار بیشتر و تجهیزات استاندارد فراوانی را ارائه کرده‌ایم و کوپهٔ متوسط خود را به سطح جدیدی از یک خودروی لوکس و پریمیوم ارتقاء داده‌ایم»

افزایش استفاده از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا در نسل جدید A5 موجب شده این خودرو باوجودی که حدود ۴٫۵ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به گذشته پیداکرده اما تا ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل پیشین شود. این افزایش در فاصلهٔ محوری موجب ارائهٔ فضای داخلی بیشتری شده است درحالی‌که ضریب آئرودینامیک آن نیز به عدد قابل‌توجه و فوق‌العادهٔ ۰٫۲۵ رسیده است.

پیشرانه‌های نسل نوین A5 و S5 شامل دو نمونهٔ بنزینی TFSI و سه موتور دیزل TDI است که ۲۰ درصد قدرتمندتر از گذشته شده و درعین‌حال مصرف سوخت کمتری هم دارند. قدرت این پیشرانه‌ها از ۱۹۰ اسب بخار برای موتور ۲ لیتری بنزینی و دیزل پایه شروع می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ بنزینی ۲ لیتری بعدی ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین یک واحد ۳ لیتری TDI دیزل V6 هم با دو سطح قدرت ۲۱۵ و ۲۷۰ اسب بخار قابل خریداری است.

به لطف افزایش فاصلهٔ بین دو محور، کابین A5 جدید بزرگ‌تر و جادارتر از قبل شده است. درحالی‌که A5 و A4 جدید در ظاهر متفاوت از یکدیگرند اما در داخل بسیار به هم شباهت دارند. در کابین A5 جدید صفحه آمپر دیجیتال مجازی آئودی قابل سفارش بوده و سیستم ارتباطی-سرگرمی نیز توسط یک صفحه‌نمایش ۸٫۳ اینچی ارائه‌شده است که توسط یک کنترلر دوار آشنا و همین‌طور یک پد لمسی قابل‌کنترل است و با کارپلی اپل و اندرویداتو گوگل سازگاری دارد.

همهٔ اعضای خانوادهٔ A5 جدید به آخرین سیستم‌های ایمنی فعال همچون کروز کنترل تطبیقی، پکیج کمکی حرکت در ترافیک، سامانهٔ اجتناب از برخورد، سیستم ایمنی Pre-Sense آئودی و… مجهز شده‌اند. قبول سفارشات برای آئودی‌های جدید A5 و S5 از ژوئن امسال آغازشده و تحویل آن‌ها برای پاییز امسال در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی برنامه‌ریزی‌شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید