Performancing Metrics

غیبت در شبکه اجتماعی جان یک موتور سوار را نجات داد | اتاق خبر
کد خبر: 348712
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 02:42
؛ معجزه دوستی در عصر تکنولوژی
دوست خوب، دنیای مجازی و حیاتی که به واسطه این دو در دنیای واقعی ادامه پیدا کرد.

اتاق خبر - امروزه ما در عصری هستیم که زندگی با تکنولوژی در هم آمیخته و جدا کردن این دو از یکدیگر غیرممکن به نظر می‎رسد. با ظهور اینترنت و دسترسی همگانی به آن، پدیده جدیدی به اسم دنیای مجازی و به طبع آن رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی متولد شد که از همان ابتدا موافقان و مخالفان زیادی مخصوصا در داخل کشور داشته است.

در این نوشتار قصد نداریم که به مزایا و معایب این پدیده پرداخته و از تاثیرات آن بر سبک زندگی بنویسیم؛ بلکه قصد داریم با روایت یک داستان عجیب ولی واقعی از نقشی که دنیای مجازی در زندگی یک فرد می‎تواند ایفا کند، صحبت کنیم.

این داستان حدود دو هفته پیش در ایالت جورجیای آمریکا اتفاق افتاده است.
رولند هاوارد گوف 63 ساله سوار بر موتورسیکلت Honda VTX1300 مدل 2003 در اطراف محل زندگی خود بود که ناگهان دچار حادثه شده و به داخل یک کانال سقوط می‎کند؛ اتفاقی که ممکن است برای هر موتورسوار دیگری رخ بدهد.

MOTO-2

اما در حین حادثه متاسفانه پای راستش به شدت آسیب دیده و در زیر موتورسیکلتش که بیش از 300 کیلوگرم وزن دارد، به دام می‎افتد. معلوم نیست که هنگام حادثه رولند تلفن موبایل خود را گم کرده و یا اصلا همراه خود نداشته، اما به هر ترتیب او تنها در وضعیت بسیار بدی گرفتار شده و هشت روز را در این شرایط سخت سپری می‎کند.

بله هشت روز کامل در زیر موتورسیکلت سنگین بدون هیچگونه کمک و مواد غذایی.

طبق گزارش‎های منتشر شده، او در این مدت از اندک آب بارانی که در اطرافش جمع شده بوده، نوشیده و از هر چیزی که در دسترسی‎اش قرار داشته به عنوان غذا استفاده کرده است.

پس فرشته نجات او از کجا آمده است؟
زمانیکه رولند در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بود، یکی از دوستان صمیمی‎اش به نام ویلیام شولتز متوجه غیبت پنج روزه او در دنیای مجازی و رسانه‎های اجتماعی شده و شروع به پیگیری این موضوع می‎کند.

ویلیام که موفق به تماس با رولند نمی‎شود، شروع به جستجو کرده و سرانجام او را در محل حادثه پیدا می‎کند.

MOTO-3
 

او سریعا با پلیس تماس گرفته و دوست خود را به بیمارستان منتقل می‎کند و رولند این چنین از مرگ حتمی و ناگوار نجات پیدا می‎کند، هر چند آب بدن او به شدت کم شده و پای راستش وضع وخیمی داشت اما پزشکان امیدوارند که بتوانند پای آسیب دیده او را حفظ کنند.
رولند باید حتما به داشتن چنین دوستی افتخار کند که با پیگیری او را از مرگ حتمی نجات داده است؛ دوستی که از طریق دنیای مجازی متوجه یک اتفاق ناخوشایند احتمالی در دنیای واقعی شده و پلی درست بین این دو دنیا ساخته است.

دنیاهایی که اکنون عده‎ای “فقط در این یا در آن” زندگی می‎کنند و نمی‎خواهند یا نمی‎توانند ارتباطی بین دو دنیا ایجاد کنند. قطعا دوستی رولند و ویلیام از این به بعد در دنیای واقعی صمیمانه‎تر و پایدارتر خواهد بود؛ آن هم به لطف دنیای مجازی، رسانه‎های اجتماعی و البته استفاده درست از این ابزار ارتباطی.
تکنولوژی، دنیای مجازی، اینترنت، شبکه اجتماعی، تلگرام، اینستاگرام، اتومبیل، تلفن همراه و … همه واسطه‎هایی هستند برای زندگی بهتر در دنیای واقعی.

در مورد موتورسیکلت هم باید بگوییم که این برند همچنان مدل های فوق العاده ای نظیر HP4 رامی سازد.
 

البته فارغ از این مسئله، ب ام و اخیرا تکنولوژی تماس سریع و اضطراری را برای موتور سیکلت های خود توسعه داده است تا در زمان وقوع چنین حوادثی، امکان برقراری سریع تماس با مراکز اورژانس وجود داشته باشد و یا موتورسیکلت به شکل هوشمند و خودکار محل حادثه را در اختیار تیم های امدادی قرار دهد.

دیجیاتو

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید