Performancing Metrics

افزایش ۲۵ درصدی درآمدهای مالیاتی استان البرز نسبت به سال گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 348910
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 20:58
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: در دو ماهه نخست سال جاری میزان درآمدهای مالیاتی استان یک‌هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

اتاق خبر: سیدمجتبی تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که ظهر دوشنبه در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی البرز برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با اجرای اقتصادمقاومتی همچتین کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی اجرای ابرطرح جامع مالیاتی و قانون مالیات بر ارزش افزوده در اولویت امور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری قانون مالیات بر ارزش افزوده در سطح کشور اجرایی می شود، افزود: سه مولفه در اجرای طرح جامع مالیاتی حائز اهمیت است که عدالت مالیاتی یکی از مهم ترین این مولفه ها محسوب می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با اشاره به اینکه کاهش هزینه های وصول مالیات و امضای الکترونیکی دو مولفه بعدی طرح جامع عملیاتی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت می شود که استان البرز در این بخش پیش رو است.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر هماهنگی خوبی با اتحادیه و مجامع امور صنفی داشتیم، دریافت اظهار نامه های مالیاتی از طریق خوداظهاری نکته حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

۳۰ درصد جریمه برای عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی

تقوی با تاکید بر اینکه در بخش مالیات بر ارزش افزوده همانند سال گذشته نرخ ۹ درصد لحاظ شده است، گفت: از این میزان ۵ درصد به بخش مالیات، ۳ درصد شهرداری و ۱ درصد به منطور ارتقا سلامت و بهداشت اختصاص پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مساعدت لازم به شهرداری و دهیاری های استان البرز صورت گرفت به گونه ای که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در اختیار این بخش قرار گرفت، افزود: از این طریق به اطلاع همه صاحبان اصناف و مشاغل  می رسانیم که به منظور برخورداری از مزایا و تسهیلات مالیاتی از قبل معافیت پایه به میزان ۱۳۸ میلیون ریال و تقسیط مالیات ابرازی باید اظهارنامه های خود را تا پایان خرداد سال جاری به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز به عنوان پایلوت واحد یابی منابع جدید مالیاتی در نظر گرفته شده چرا که بیشترین رشد جمعیت در کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ جز سه استان نخست کشور است.

وی با بیان اینکه امسال همانند سال های گذشته کمک به واحدهای تولیدی استان در سرلوحه کار ما بوده است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم ارسال اظهارنامه های مالیاتی جریمه های ۱۰ الی ۳۰ درصدی برای این اشخاص لحاظ می شود.

دریافت ۲۵ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان البرز

تقوی با بیان اینکه سال گذشته میزان درآمدهای مالیاتی استان به صورت مستقیم و ارزش افزوده ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد بوده است، افزود: در بخش مالیات مستقیم ۱۸ درصد و در بخش ارزش افزوده ۱۹ درصد رشد را شاهد بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز بیان کرد: در دو ماهه نخست سال جاری میزان درآمدهای مالیاتی استان هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه مالیاتی استان البرز بیش از ۹۰ درصد استان را تامین می کند، گفت: طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات های مستقیم اگر هر واحدی فعالیت اقتصادی و درآمدهای مالیاتی خود را کتمان کند مرتکب جرم مالیاتی شده است.

تقوی در پایان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۲۵ هزار اظهارنامه مالیاتی در سراسر استان البرز به صورت الکترونیکی از طریق دفاتر پیشخوان دولت؛ پست و کافی نت ها دریافت شده است، گفت: استان در منطقه ۲ کشوری با استان های گیلان، مازندران، قزوین و گلستان هم گروه است که بیشترین درآمد مالیاتی را به خود اختصاص داده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید