Performancing Metrics

کشف محموله جدید قاچاق انسان | اتاق خبر
کد خبر: 348993
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 03:56
گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان و همچنین کشف مقدیری بیسیم و مواد محترقه در گمرک بوشهر خبر داد.

اتاق خبر: گمرک ایران از كشف پنجمين محموله حاوي قاچاق انسان خبر داد. دو نفر تبعه پاكستاني در لابلاي محموله بار يک تريلر مخفي شده بودند و قصد داشتند به‌ صورت غيرقانوني از مرز بازرگان به تركيه بروند.

مأموران گمرک بازرگان پس از مشكوک شدن به اين محموله، تريلر مزبور را توسط دستگاه ايكس‌ري كاميوني كنترل و مورد بازرسي قرار داده و به دقت قسمت‌هاي مختلف آن را بررسي كردند و پس از اسكن دقيق محتواي كاميون به كمک ارزياب مربوط، مشخص شد كه در لابلاي بار موارد مشكوكي وجود دارد. بنابر اين گزارش ارزياب اجازه فک پلمپ تريلر را داد و در بررسي‌هاي انجام شده دو تبعه پاكستاني از داخل محموله كشف شدند.

به دنبال كشف اين محموله قاچاق، پرونده قضايي تشكيل و جهت رسيدگي در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت. همچنین در گزارش دیگری آمده است: دو محموله بزرگ قاچاق بيسيم و مواد محترقه توسط پرسنل حراست گمرک بوشهر كشف و ضبط شد.

مأموران حراست گمرک بوشهر يک محموله حاوي ۱۳۵۰ عدد بيسيم و ۲۰ هزار و ۶۸۲ عدد انواع مواد محترقه كه به طرز ماهرانه‌اي در يك كانتينر كه در جوف كالاي لوازم خرازي اظهار شده بود كشف و ضبط نمودند. بنابر اين گزارش، ارزش اين محموله بالغ بر ۱۳ ميليارد و ۶۸۵ ميليون ريال اعلام شده است.

همچنين مأموران حراست گمرک بوشهر در اقدام ديگري بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط كردند. در اجراي طرح ارتقاي امنيت عمومي، مأموران حراست گمرک بوشهر يک محموله ترقه را كه به طرز ماهرانه‌اي در يک كانتينر جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.

در بازرسي از اين كانتينر كه در اظهارنامه گمركي به‌عنوان كالاي تزييني و دكوري معرفي شده بود بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه كشف شد كه ارزش اين محموله بيش از ۵ ميليارد ريال برآورد مي‌شود. اين گزارش مي‌افزايد افراد مرتبط با اين محموله به مراجع قضايي معرفي شدند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید