Performancing Metrics

درخواست هاشمی برای تخصیص 10 میلیارد خارج از برنامه برای حمایت از ورزشکاران المپیکی | اتاق خبر
کد خبر: 349042
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 07:20
رییس کمیته ملی المپیک از دکتر جهانگیری درخواست کمک 10 میلیارد تومانی خارج از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان کرد و گفت: با توزیع این بودجه به مربیان و ورزشکاران اعزامی، اثرات آن را در المپیک و پارالمپیک خواهید دید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کیومرث هاشمی در مراسم دیدار معاون اول رییس جمهور با ورزشکاران اعزامی به المپیک و پارالمپیک اظهار کرد: از سال 1948 که برای اولین بار در المپیک حضور پیدا کردیم، تنها در 6 رشته ورزشی حضور موفق داشتیم. تا سال 2012 تاکنون 15 دوره المپیک برگزار شده که ما در 8 دوره از بازی های المپیک قبل از انقلاب به 29 مدال دست پیدا کردیم و 7 دوره پس از انقلاب 31 مدال توانستیم کسب کنیم. همچنین کشتی جزو رشته‌هایی است که در 15 دوره برگزاری المپیک حضور موفقی داشته و بعد از کشتی ما توانستیم در رشته‌های وزنه‌برداری، تیراندازی، دوومیدانی حضور خود را در المپیک همیشه مسجل کنیم. ما از 6 رشته شروع کردیم و امروز توانستیم 59 سهمیه بازی‌های المپیک را در ریو کسب کنیم که امیدوارم این تعداد حداقل به 65 سهمیه ارتقا پیدا کند.

هاشمی افزود: طبق اهداف پیش‌بینی شده از دو ماه پیش بلیت کاروان المپیک را تهیه کردیم که حتی برای تیم ملی والیبال نیز این بلیت از 45 روز گذشته تهیه شده بود چون می‌دانستیم که والیبال جزو رشته‌های المپیکی ماست.

او خاطرنشان کرد: تا به امروز در 13 رشته ورزشی توانستیم حضور خود را در المپیک مسجل کنیم که امیدوارم با کسب یک سهمیه به صورت وایلد کارت در رشته شنا تعداد رشته‌های خود را به عدد 14 برسانیم. ضمن اینکه در 5 رشته امید زیادی به کسب سهمیه المپیک تا به امروز داریم که تیروکمان، والیبال، بوکس، دوومیدانی و شنا جزو رشته‌هایی هستند که هنوز به کسب سهمیه در آن‌ها داریم قطعا اگر بتوان در این چند رشته باقی مانده سهمیه کسب کنیم برای اولین بار تعداد سهمیه خود را حداکثر به 65 سهمیه افزایش خواهیم داد.

وی یکی از ویژگی‌های کاروان این دوره از بازی‌ها را مصادف شدن کاروان المپیک ریو با ولادت امام رضا (ع) و نام‌گذاری اسم کاروان به نام قدوس امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: با توسل به آقا امام رضا (ع) امیدوارم در این دوره از بازی‌ها با دست پر و با مدال‌های بیشتری نسبت به المپیک لندن به کشور بازگردیم.

هاشمی همچنین به حضور زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار المپیک اشاره کرد و افزود: در تاریخ 120 ساله المپیک تاکنون 12 نفر از ورزشکاران معلول موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شده بودند که سیزدهمین نفر زهرا نعمتی بود. او نشان داد که معلولیت محدودیت نیست. قطعا دولت با نگاه ویژه‌ای که به زنان دارد وی را به عنوان پرچمدار کاروان المپیک انتخاب کرده و من یقین دارم حضور وی در المپیک این دوره بازتاب خوبی را در عرصه جهان خواهد داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نیز ما در این دوره حضور بسیار موفقی از نظر کسب سهمیه داشتیم به طوری که اگر در دوره گذشته تنها موفق به کسب 8 سهمیه توسط زنان شده بودیم در این دوره این رکورد برای اولین بار به 9 نفر ارتقا پیدا کرد که این در جای خود بسیار ارزشمند است. حتی در بخش داوران و ناظران نیز ما توانستیم 14 داور ایرانی به عنوان داور و ناظر با زحمات فدراسیون جهانی به المپیک ریو اعزام کنیم که این نیز حمایت همه جانبه داوران را می‌طلبد.

رییس کمیته ملی المپیک درخصوص وضعیت مدال‌آوری در این دوره از بازی‌ها افزود: من یقین دارم پتانسیل مدال‌آوری ورزشکاران ما در المپیک ریو نسبت به دوره قبل بیشتر خواهد بود و باید تلاش کرد در دو ماه باقی مانده که زمان حیاتی برای ورزشکاران المپیکی ماست دولت با حمایت‌های خود سبب شود که به نتایج خوبی در ریو دست پیدا کنیم. البته ورزشکاران ما تا به امروز نشان دادند که می‌توانند صاحب عناوین خوبی در المپیک ریو شوند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: من از دولت محترم و بویژه دکتر جهانگیری درخواست می‌کنم در دو ماه باقی مانده تا المپیک حداکثر 9 ماه از اعتبارات ورزش تا پایان تیرماه به ورزش تخصیص داده شود تا ما بتوانیم بدون دغدغه ورزشکاران و مربیان خود را به بازی‌های المپیک ریو اعزام کنیم. همچنین امیدوارم دولت محترم پرداخت پاداش قهرمانان و مربیان سال 94 را نیز قبل از اعزام به المپیک ریو فراهم کند. در دوره‌های گذشته پرداخت پاداش مربیان و قهرمانان با یک سال تاخیر انجام می‌شد که در این دوره با هماهنگی دکتر گودرزی و با حمایت دکتر جهانگیری پاداش آن‌ها قبل از اعزام انجام می‌شود زیرا مربیان ما مظلوم واقع شده‌اند. همچنین من معتقدم دولت محترم اگر شرایطش فراهم شود، 10 میلیارد بودجه خارج از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به ورزش اختصاص دهد تا ما بتوانیم جهت بالا بردن انگیزه ورزشکاران آن را بین مربیان و ورزشکاران توزیع کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید