Performancing Metrics

آمادگی مسکو برای اعطای وام 2.5 میلیارد دلاری به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 349226
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 14:19
معاون وزارت دارایی روسیه خبر داد:
معاون وزیر دارایی روسیه به خبرگزاری راشا تودی از آمادگی مسکو برای اعطای وام ۲.۵ میلیارد دلاری جهات توسعه راه آهن خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایلنا، معاون وزیر دارایی روسیه از اعلام آمادگی این کشور برای اعطای وام ۲.۵ میلیارد دلاری به ایران جهت پروژه‌های زیر ساختی خبر داد.

به گفته سرگئی استورچاک معاون وزیر دارایی روسیه، تخصیص این مبلغ در صورت عقد قردادهایی بین شرکت‌های ایرانی و روس خواهد بود.

او همچنین ریسک ناشی از این سرمایه‌گذاری را در مرحله اولیه توسعه غیر قابل محاسبه خواند و گفت: برای مثال در حوزه  توسعه حمل و نقل ریلی به دلیل اینکه منطقه کوهستانی است ممکن است هزینه در میانه راه بالا رفته یا کاهش یابد.

معاون وزیر داراریی روسیهافزود: در حال حاضر وزارت دارایی در  انتظار موافقت کرملین برای اعطای این وام طی دو هفته آینده است.

نوامبر گذشته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از آمادگی مسکو برای اعطای وام دولتی ۵ میلیارد دلاری جهت توسعه همکاری های صنعتی با ایران خبر داده بود.

او همچنین از اعطای وام ۲ میلیارد دلاری صادرات از سوی شرکت VEB روسیه به ایران خبر داد.

به گفته رییس جمهور روسیه، دو کشور در خصوص ۳۵ پروژه در حوزه های انرژی، تاسیسات بندری، برق و راه آهن به توافق رسیده‌اند.

در میان این پروژه ها قرارداد  ۱.۲ میلیارد دلاری با راه آهن روسیه منعقد شده است. این راه آهن به طول ۴۹۵ کیلومتر قرار است شمال مرکزی ایران را به مرز شمال شرقی با ترکمنستان وصل  کند.

این پروژه سه ساله همچنین شامل ساخت ۳۲ ایستگاه و ۹۵ تونل، به طور قابل توجهی به بهبود حمل و نقل روسیه از طریق ایران کمک خواهد کرد

شرکت تکنوپروم اکسپورت Technopromexport، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت دولتی روسیه روستک Rostec ، توافقی برای ساخت یک نیروگاه برق در ایران امضا کرده است. این نیروگاه ظرفیت تولید ۳۵۰ مگاوات برق را داراست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید