Performancing Metrics

نتایج توافق هسته ای غیرقابل انکار است | اتاق خبر
کد خبر: 349229
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 14:24
مشاور امنیت ملی آمریکا:
مشاور امنیت ملی ایالات متحده در اجلاس کمیته یهودیان آمریکا گفت: نتایج توافق هسته‌ای ایران غیر قابل انکار است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی ایالات متحده در اجلاس کمیته یهودیان آمریکا درباره‌ توافق هسته‌ای ایران گفت:‌ ما بحث‌های داغی درباره‌ این توافق‌نامه داشتیم. فیزیکدانان هسته‌ای، مقامات نظامی، کارشناسان بیش از 100 کشور از این توافق در نهایت حمایت کردند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در اسراییل با توافق هسته‌ای مخالف بودند اما چه از این توافق حمایت کنید یا نکنید نتایج غیر قابل انکار هستند.

رایس در ادامه با اشاره به اقدامات ایران در اجرای توافق هسته‌ای گفت:‌ ایران دو سوم سانتریفیوژ‌های نصب شده خود را برچید. آنها 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کردند که برای ساخت 10 بمب هسته‌ای کافی بود. قلب راکتور اراک اکنون با بتون پر شده و هرگز دوباره قابل استفاده نیست.

سوزان رایس در ادامه مدعی شد:‌ پیش از این توافق، ایران به دو یا سه ماه زمان نیاز داشت تا مواد هسته‌ای کافی برای ساخت یک سلاح هسته‌ای را به دست آورد. امروز این کار یک سال به طول می‌انجامد و اگر آنها تقلب کنند ما متوجه خواهیم شد.

وی افزود: با این توافق ما هرگونه راه ساخت بمب هسته‌ای را مسدود کرده‌ایم و ایران را در معرض نظام بازرسی‌های جامع هسته‌ای قرار داده‌ایم.

مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان این‌که راهبرد اصولی ما بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی است اضافه کرد:‌ همان‌طور که رئیس‌جمهور آمریکا به طور مکرر تاکید کرد، این توافق قصد ندارد که همه اختلافات‌مان با ایران را حل کند. به این دلیل است که تحریم‌های غیر مرتبط با هسته‌ای هنوز سر جای خود قرار دادند. صدها شرکت مرتبط با ایران و افراد خاص در زمینه غیر هسته‌ای تحریم هستند.

رایس ادامه داد: ما همه ابزار مورد نیاز برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌ کننده ایران را در اختیار داریم.

به گزارش ایسنا، این سخنان مقامات آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره اعلام کرده‌اند ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و ایران هرگز در پی ساخت بمب هسته‌ای نبوده است.

یکصد و دهمین اجلاس جهانی کمیته یهودیان آمریکایی از 5 تا 7 ژوئن در واشنگتن با حضور 2600 نفر شرکت‌کننده از ایالات متحده و 70 شرکت برگزار شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید