Performancing Metrics

مایکروسافت نیز در حال ورود به بازار خودروهای بدون راننده است | اتاق خبر
کد خبر: 349246
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 21:04
مایکروسافت به عنوان غول نرم‌افزاری دنیا، تلاش می‌کند تا در هیچ‌ یک از بازارهای جدید فناوری، غایب نباشد. پس از ورود شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و اپل به بازار خودروهای بدون راننده، گفته شده مایکروسافت نیز قصد ورود به این بازار را دارد.

اتاق خبر - البته مایکروسافت قصد ندارد به صورت مستقل در تولید خودرو فعالیت کند. خودروهای بدون راننده یکی از بازارهای نوظهور سال‌های اخیر در دنیای فناوری هستند. شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو تمام تلاش و سرمایه‌ی خود را برای حضور موفق در این بازار به کار گرفته‌اند و غول‌های فناوری مانند گوگل نیز تلاش می‌کنند تا محصولات اختصاصی خود را در این بازار تولید کنند. اما مایکروسافت نیز به عنوان غول نرم‌افزاری دنیا تلاش می‌کند تا با روشی مخصوص به خود به این بازار وارد شود.

مدیر بخش توسعه‌ی تجاری مایکروسافت، پگی جانسون (Peggy Johnson) در مصاحبه‌ای که اخیرا با وال‌استریت ژورنال انجام داده، عنوان کرده است که این شرکت قصد همکاری با تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده را دارد. طبق صحبت‌های وی، مایکروسافت قصد دارد تا با همکاری با این تولیدکنندگان، روش‌هایی را برای استفاده از نرم‌افزارهای خود در خودروهای بدون راننده، توسعه دهد.

برخی از نرم‌افزارهایی که توسط این شرکت برای خودروهای بدون راننده عرضه خواهد شد، سرویس ابری Azure، آفیس ۳۶۵ و سیستم‌عامل ویندوز است. هر یک از این نرم‌افزارها به کاربران کمک می‌کنند تا اطلاعات مورد نظرشان را در حین سفر با خودرو، جمع‌آوری، ذخیره و پردازش کنند. جانسون در این باره معتقد است که بعد از هوشمند شدن خودروها، کاربران می‌توانند وظایف و کارهای دیگر خود را در هنگام رانندگی انجام دهند.

طبق آمار، آمریکایی‌ها به طور میانگین ۱۹ ساعت در ماه را در حال رانندگی و جابجایی از محل کار به خانه و بالعکس هستند. این زمان، برای انجام دادن وظایف مختلف، مناسب است و مایکروسافت قصد دارد محصولات خود را به بهترین نحو برای کاربران ارائه کند تا آنها در این زمان از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده کنند.

نمونه‌ی اولیه‌ی جدیدی از خودروی بدون راننده‌ی گوگل

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که در زمینه‌ی خودرو در حال رشد است، خودروهای متصل به اینترنت است. این خودروها توانایی اتصال به اینترنت و اشتراک آن به صورت شبکه‌ی محلی و داخلی را دارند. در سال‌های گذشته، خودروهای متصل به اینترنت درآمد زیادی را برای شرکت‌های فناوری به همراه داشته‌اند و با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز به اینترنت و هماهنگی و اتصال اشیاء، صنعت خودرو دچار تغییرات بزرگی خواهد شد. در پنج تا ده سال آینده، این هماهنگی اینترنتی بین خودروها، نوع مالکیت آن‌ها را نیز تغییر خواهد داد و صنعت خودروسازی دچار انقلاب بزرگی می‌شود. با توجه به بازار کنونی خودروها، می‌توان این بازار را به بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۰ تشبیه کرد که نوآوری های زیادی در حال شکل‌گیری است و این صنعت در شرف انقلابی بزرگ است.

اخیرا گزارشی در مورد آینده‌ی صنعت خودروها منتشر شده که به طور خلاصه آمار زیر را ارائه می‌دهد:

  • تا سال ۲۰۲۱، حدود ۳۸۰ میلیون دستگاه خودروی متصل به اینترنت تولید خواهد شد.
  • خودروسازان برای تولید خودروهای متصل به اینترنت تلاش زیادی می‌کنند چرا که این نوع از محصولات، فرصت‌های شغلی جدیدی فراهم می‌کنند.
  • خریداران نیز علاقه‌ی بیشتری برای خرید این نوع از خودروها از خود نشان می‌دهند.
  • شرکت‌های فناوری نقش مهمی در شکل‌گیری این بازار ایفا می‌کنند اما هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از آن‌ها به طور مستقل برای تولید خودروهای متصل به اینترنت و خودروهای بدون راننده اقدام خواهد کرد.
  • خودروهای بدون راننده تنها چند سال تا تجاری شدن فاصله دارند. قدم‌های اصلی برای تولید آن‌ها برداشته شده و تنها بهبود فناوری‌هایی برای هماهنگی بهتر با کاربران و حل برخی موانع قانونی باقی مانده است.

زومیت

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید