Performancing Metrics

طرح خروج روسیه از فهرست شرکای اقتصادی آلمان | اتاق خبر
کد خبر: 349301
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 00:58
مسکو به برلین هشدار داد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به آلمان هشدارداد که جوانب مختلف تصمیم گیری های ضد روسی خود را بسنجد، زیرا مواردی هست که نمی تواند به عنوان خصومت جویی روسیه در مورد اتحادیه اروپا و ناتو تعبیر شود.

اتاق خبر - سخنان لاوروف پس از اعلام اینکه آلمان در حال بررسی خارج کردن روسیه از جمع شرکای خود می باشد، بیان شده است، در حالیکه مسکو با وجود تنش های گسترده با اتحادیه اروپا بر سر اوکراین، روابط خوبی با برلین دارد.
لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: سیاهنمایی علیه روسیه به شیوه ای رایج در اتحادیه اروپا تبدیل شده است که این روند ادامه دارد.
وی در مورد تصمیم اخیر آلمان برای تغییر دادن رویکردهای خود درباره روسیه از جمله خارج کردن این کشور از فهرست شرکای خود، اظهار کرد: این موضوع از مدت ها پیش در اتحادیه اروپا مطرح شده و در اسناد این اتحادیه با تفاوت های مختصری منعکس می شود.
لاوروف بیان کرد: امیدوارم دولت ائتلافی آلمان جوانب مثبت و منفی چنین تصمیمی در مورد روسیه را بسنجد، زیرا به مواردی توجه می کند که دیگر نمی تواند به عنوان خصومت جویی مسکو در مورد اتحادیه اروپا و ناتو تعبیر شود.
وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما نمی خواهیم جهان را به دوستان و دشمنان تقسیم کنیم و خواهان همکاری با تمام کشورهای اروپایی هستیم که برای چنین تعاملی براساس اصول برابری، احترام و توافق متقابل آمادگی دارند و در مورد آلمان هم باید بگویم انتشار گزارش در مورد روسیه غیر منطقی است.
وی گفت: از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کنم که این گزارش ارائه شده به دولت آلمان هنوز به تایید نهایی نرسیده و بررسی می شود.
روابط مسکو با اتحادیه اروپا از سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ در اوکراین، روی کار آمدن دولت متمایل به غرب و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شده، پرتنش است.
جدایی شبه جزیره کریمه براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش ها شده که وضع تحریم های ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل روسیه را در پی داشته و مسکو بارها با تاکید بر زیان دو جانبه این اقدام ها، خواستار پایان تحریم ها شده است.
در حالیکه اروپا و آمریکا تاکنون هیچ نشانه ای از تصمیم به لغو یا سبک سازی تحریم ها علیه روسیه نشان نداده اند، زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان هفته پیش گفته بود که مسکو شریک مطمئنی برای ما است و لغو تدریجی تحریم ها ضرورت دارد.
والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه این کشور نیز از طرح حذف تدریجی تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا و آمریکا خبر داده بود، ولی با تصمیم احتمالی خارج کردن روسیه از فهرست شرکای اقتصادی آلمان، روابط تیره تر نیز خواهد شد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید