Performancing Metrics

افزایش 30 درصدی قیمت خرما در یک هفته! | اتاق خبر
کد خبر: 349350
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 06:10
دبیر انجمن خرما از افزایش 30 درصدی قیمت خرما طی یک هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد که هر کیلوگرم خرما باید حداکثر 5000 تومان باشد درصورتیکه قیمت این محصول به بیش از 12 هزار تومان رسیده است.

اتاق خبر: علی اصغر موسوی ، در حال حاضر بازار خرما وضعیت مناسبی ندارد و قیمت بسیار بالایی پیدا کرده که همچنان هم این روند ادامه دارد و بدون هیچ دلیل مشخصی، قیمت خرما در حال افزایش است.

وی افزود: دلالان خرما به دلیل اینکه از این وضعیت سود می‌برند باعث افزایش قیمت شده‌اند تا قیمت خرما در بازار فعلی نامتعارف و غیر متعادل باشد. این در حالی است که قیمت‌ همه کالاها ثابت است یا مقداری با کاهش همراه بوده است.

دبیر انجمن خرما با بیان اینکه روند افزایشی قیمت خرما از یک هفته پیش شروع شده است، گفت: در همین چند روز قیمت خرما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت منطقی خرما در حال حاضر باید هر کیلوگرم بین 4500 تا 5000 تومان باشد اما در بازار بین 10 تا 12 هزار تومان عرضه می‌شود و حتی به 14 هزار تومان هم رسیده است.

موسوی تصریح کرد: اکنون یک گران فروشی علنی در  فروش خرما اتفاق افتاده است. کشاورزان از این وضعیت هیچ سودی نبرده اند، کشاورز خرمای خود را بین 1000 تا 2500 تومان فروخته است اما همین خرما کیلویی بیش از 12 هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

دبیر انجمن خرما همچنین گفت که سازمان تعزیرات و وزارت جهاد کشاورزی باید به این وضعیت نظارت کنند، چرا که اصلا شرایط منطقی در بازار خرما وجود ندارد.

وی همچنین درباره وضعیت صادرات و تولید خرما در سال جاری گفت: میزان تولید نسبت به سال گذشته کمتر شده است اما صادرات افزایش پیدا کرده و همین باعث شده است که عده‌ای به دلیل اینکه انبارهای‌شان کم شده است قیمت خرما را افزایش دهند.

 دبیر انجمن خرما درباره اصلی‌ترین مقصدهای صادراتی خرما ایران گفت: عمده‌ترین مقصدهای صادراتی خرما روسیه، امارات و مالزی است و بخشی هم به اروپا و آمریکای شمالی صادر می شود.

موسوی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه خرید خرما توجیه اقتصادی ندارد در برخی استان‌ها و مناطق مثل جیرفت، ‌خوزستان و فارس خرما حذف شده است.

منبع:ایسنا 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید