Performancing Metrics

کامرون حامیان 'برگزیت' را به دادن 'اطلاعات غیرواقعی و اشتباه' متهم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 349405
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 11:34
دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه و در آخرین روز برای ثبت‌نام در همه‌پرسی 23ژوئن، حامیان خروج این کشور را از اتحادیه اروپا (برگزیت) به دادن 'اطلاعات غیرواقعی' و بیان اظهارات 'بی‌معنی و اشتباه' متهم کرد.

اتاق خبر - کامرون در نشستی خبری غیر منتظره در مرکز لندن، در پاسخ به سؤال یک خبرنگار که پرسید آیا نگران باخت در همه‌پرسی 23ژوئن است، گفت :«به‌هیچ‌وجه. چیزی که من نگران آن هستم ، چیزی که مرا نگران می‌کند این است که به مردم چیزهایی گفته می‌شود که صحیح نیستند.»
وی در حمله ای آشکار به حامیان برگزیت از جمله برخی از اعضای کابینه‌اش گفت که آنها 'اطلاعات غلط ' به مردم انگلستان داده اند.
کامرون در جریان این نشست خبری شش حوزه را که به گفته او حامیان برگزیت از جمله 'مایکل گوو' وزیر دادگستری و نیز 'بوریس جانسون' شهردار لندن، اطلاعات غلط داده‌اند، مشخص ساخت.
به گفته وی، حامیان برگزیت در خصوص خطراتی که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متوجه این کشور خواهد شد، ارتش اروپایی، هزینه‌هایی که لندن بابت عضویت در اتحادیه اروپا باید بپردازد ، مساله مهاجرت و نیز عدم حق رأی انگلیس در چارچوب این اتحادیه، اطلاعات غیرواقعی و نادرست به مردم داده اند.
نخست‌وزیر انگلیس همچنین در اظهاراتش از رأی‌دهندگان انگلیسی خواست که به نظرات و استدلال‌های متخصصان و نه 'اظهارات غیرمسئولانه و سراسر غیرواقعی و اشتباه' حامیان برگزیت گوش کنند.
اظهارات کامرون در حال صورت می‌گیرد که کمیته منتخب دارایی ( خزانه‌داری) مجلس عوام اخیرا در گزارشی هم طرفداران و هم مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه (برگزیت) را به 'مبالغه‌گویی' و 'ارائه فرضیات غیرمحتمل' و 'گمراه کردن' مردم این کشور متهم کرده بود.
کمیته منتخب و فرا حزبی دارایی مجلس عوام در این گزارش، تصریح داشت این مبالغه‌گویی و ارائه فرضیات غیرمحتمل سبب شده است که رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی 23 ژوئن دچار گمراهی و سردرگمی شوند.
به گفته «آندرو تیری' نماینده محافظه‌کار و رییس این کمیته، کمپین حامی برگزیت «رأی به ترک' بیش از کمپین‌های رقیبش در این زمینه قصور داشته است.
رییس کمیته منتخب خزانه‌داری مجلس عوام در گفت‌وگو با شبکه رادیویی 4 گفت: اظهارات بوریس جانسون در مورد هزینه‌های حضور انگلیس در اتحادیه اروپا یک نمونه از ادعاهای غیرواقعی صورت گرفته توسط کمپین‌های حامی برگزیت است و این مساله به‌شدت گمراه‌کننده و مشکل‌ساز شمرده می‌شود.
وی افزود: همه طرف‌ها لازم است که در بحث‌هایی که درزمینهٔ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد، صادقانه و به‌درستی استدلال و بحث کنند، تا مردم بتوانند درست تصمیم بگیرند.
دولت محافظه‌کار دیوید کامرون حتی از سوی مخالفان و موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، متهم به 'اغراق‌گویی ' و استفاده از تاکتیک ' هراس افکنی' در ارتباط با 'برگزیت' شده است.
'نیکلا استروجن' سر وزیر اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند گفته است، تبلیغات مبتنی بر دامن زدن به هراس در ارتباط با برگزیت تاثیر منفی بر روی رأی‌دهندگان انگلیسی خواهد گذاشت.
نتایج نظر سنجی صورت گرفته از سوی موسسه «یوگو» در خصوص میزان اعتماد انگلیسی ها به رهبران سیاسی کشورشان در ارتباط با همه پرسی برگزیت که اخیرا منتشر شد، نیز نشان می داد که تاکتیک «خروج هراسی» دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، به شدت محبوبیت وی را کاهش داده است.
بر پایه این نظر سنجی تنها 18 درصد از کسانی که مورد پرسش قرار گرفته اند، اظهارات کامرون را در خصوص عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پذیرفته و به وی اعتماد دارند.
این در حالی که «بوریس جانسون» از رهبران برجسته کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این نظرسنجی، با کسب 31 درصد، معتمدترین شخصیت سیاسی در حوزه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شناخته شده است.
براساس این نظرسنجی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و «نایجل فاراژ» رهبر حزب یوکیپ به ترتیب با کسب 28 درصد و 22 درصد آرا دومین و سومین شخصیت های معتمد در ارتباط با همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معرفی شده اند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید