Performancing Metrics

ممنوع ‌کردن فروش خودرو بنزینی در نروژ | اتاق خبر
کد خبر: 349432
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 14:03
در نروژ ، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می کنند که به موجب آن از سال ۲۰۲۵ فروش ماشین بنزینی ممنوع می شود. اگر این قانون اجرا شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که کنار گذاشتن ماشین های بنزینی را اجباری می کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار خودرو ،در نروژ ، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می کنند که به موجب آن از سال ۲۰۲۵ فروش ماشین بنزینی ممنوع می شود. اگر این قانون اجرا شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که کنار گذاشتن ماشین های بنزینی را اجباری می کند.

۶۹۲۱۵۰٫jpg

نروژ یکی از تولیدکننده های اصلی نفت است و سومین صادرکننده ی بزرگ گاز در کل جهان به حساب می آید. در سال ۲۰۱۵، نفت و گاز طبیعی به تنهایی ۳۹ درصد کل ارزش صادرات این کشور را تامین کردند. با اینکه نروژ یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان سوخت فسیلی است، اما کاملا منطقی به نظر می رسد که این کشور در کنار گذاشتن خودروهای بنزینی پیشگام باشد.

نروژ تنها کشوری نیست که به طور جدی به خودروهای برقی فکر می کند. در کشور هلند هم پیشنهاداتی برای توقف فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۲۵ مطرح شده است. اما طبق گزارش Electrek، احتمال اینکه قوانین مطرح شده ی نروژ اجرا شوند، بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. اگر این قانون تصویب شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که فروش ماشین های بنزینی را متوقف می کند.

بر خلاف اکثر کشورها، ماشین های برقی در نروژ چندان انقلابی یا غیرعادی نیستند. در حال حاضر، ۲۴ درصد وسایل نقلیه ی جدید که در نروژ به فروش می روند، برقی هستند و این رقم بالاترین درصد در جهان است. ماشین های برقی ایده ی جدیدی برای نروژی ها نیستند که مردم شان را متعجب کند.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید