Performancing Metrics

ایران 6 - قرقیزستان صفر؛ روز خوب مهاجمان تیم ملی | اتاق خبر
کد خبر: 349437
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 23:03
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه و تدارکاتی، با 6 گل قرقیزستان را شکست داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در دیداری دوستانه از ساعت 21 امشب (سه‌شنبه) به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 6 بر صفر ایران به پایان رسید. مسعود شجاعی، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد (دو بار)، سردار آزمون و مهدی ترابی گلزنان ایران در این بازی بودند.

بازی در آغاز، جنب و جوش چندانی نداشت و توپ و میدان کاملا در اختیار شاگردان کی‌روش بود. ایران در پنج دقیقه نخست چند بار تلاش کرد به دروازه حریف نزدیک شود اما هر بار بی‌دقتی بازیکنان در ارسال پاس آخر مانع این کار شد.

ایران یک – قرقیزستان صفر؛ دقیقه 8، حرکت مسعود شجاعی به داخل محوطه جریمه مهمان با خطای هند مدافع قرقیزستانی همراه شد تا داور نقطه پنالتی را به سود ایران نشان دهد. شجاعی این ضربه را به گل اول بازی تبدیل کرد.

دقیقه 13، مهدی طارمی توپ ارسالی از سمت راست دروازه حریف را با سر قطع کرد اما ضربه خوب او به دیرک دروازه برخورد کرد و گل نشد.

ایران 2 – قرقیزستان صفر؛ دقیقه 25، مهدی طارمی این بار قدر فرصت به دست آمده را دانست و توپ ارسالی از روی نقطه کرنر را با ضربه سر در دو مرحله به گل دوم ایران تبدیل کرد.

ایران 3 – قرقیزستان صفر؛ دقیقه 30، مهدی ترابی داخل محوطه جریمه میهمان صاحب توپ شد و با ضربه زمینی خوب و محکم، توپ را از میان پاهای دروازه‌بان قرقیزستان وارد دروازه حریف کرد.

دقیقه 36، کریم انصاری‌فرد با پاس شجاعی با دروازه‌بان قرقیزستان تک‌به‌تک شد اما توپش با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت، البته کمی قبل از ضربه انصاری‌فرد، داور به نشانه آفساید در سوتش دمیده بود.

پس از گل سوم ایران، قرقیزستانی‌ها به خود آمدند و چند بار به دروازه ایران نزدیک شدند اما هر بار، کار خود دفاعی تیم ملی ایران مانع از گل‌زنی قرقیزستان شد.

دقیقه 46، حرکت سریع انصاری‌فرد به سمت محوطه جریمه قرقیزستان و پاس عرضی خوب او، طارمی را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 47، طارمی بار دیگر فرصت گل‌زنی داشت اما ضربه خوب او را دروازه‌بان قرقیزستان به کرنر فرستاد.

 

نیمه دوم:

در همان دقیقه آغاز نیمه دوم، حرکت میلاد محمدی به سمت دروازه قرقیزستان، مدافعان این تیم را به زحمت انداخت تا این که مجبور شدند محمدی را با خطا متوقف کنند. ضربه ایستگاهی را شجاعی ارسال کرد که بدون برخورد به بازیکنان به دروازه‌بان قرقیزستان رسید.

ایران 4 – قرقیزستان صفر؛ دقیقه 68، پاس زیبای علیرضا جهانبخش به مقابل دروازه، سه مهاج ایران را در موقعیت گل قرار داد. در این میان کریم انصاری‌فرد با ضربه بغل پای خوبی گل چهارم ایران را به ثمر رساند.

در نیمه دوم، تیم ملی ایران بهتر از نیمه نخست بازی کرد و موقعیت‌های بیشتری خلق کرد اما بی‌دقتی مهاجمان تیم ملی بیشتر از نیمه نخست بود و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت.

نکته قابل تامل دیگر درباره دیدار دوستانه ایران و قرقیزستان، آمار بالای اسیر شدن مهاجمان ایران در تله آفساید حریف بود. قرقیزستانی‌ها بارها با این حربه تیم ملی را در رسیدن به گل ناکام گذاشتند، حتی در صحنه گل چهارم ایران، موقعیت جهانبخش که پاس گل داد مشکوک به آفساید بود.

ایران 5 – قرقیزستان صفر؛ دقیقه 87 بازی، جهانبخش باز هم پاس گل داد و این بار، سردار آزمون که در نیمه دوم به بازی آمده بود، با ضربه تک‌ضرب از داخل محوطه جریمه گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

ایران 6 - قرقیزستان صفر؛ دقیقه 91 بازی، یک بار دیگر جهانبخش زمینه‌ساز گل شد. پاس او را آزمون به دیرک دروازه زد و در برگشت، انصاری‌فرد دروازه خالی را باز کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید