Performancing Metrics

اقتصاد مقاومتی با ایده پردازی صرف محقق نمی شود | اتاق خبر
کد خبر: 349445
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 15:08
استاندار استان مرکزی گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی و ارتقاء شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تنها با ایده پردازی صرف محقق نمی شود.

اتاق خبر: محمود زمانی قمی ، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید بدانند که هر ایده و پیشنهادی را که ارائه کنند باید در راستای عملیاتی ساختن آن گام بردارند چرا که صحنه اقتصاد مقاومتی میدان اقدام و عمل است.
وی ادامه داد: یکی از راه هایی که می تواند به شکوفایی اقتصاد استان و در نهایت کشور منجر شود، ایجاد اشتغال پایدار و رقابتی کردن تولید است که جذب سرمایه های کوچک گامی به سوی کارآفرینی و افزایش تولید ملی است که در این مسیر می توان از تجربیات بسیج سازندگی سپاه روح الله استفاده کرد.
وی افزود: بیمه شدن اقتصاد کشور از تهدیدهای خارجی ، کاهش وابستگی به بیگانگان و بهبود معیشت مردم با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است و باید از همه فرصت های موجود برای تحقق این مهم استفاده کرد.
وی بیان کرد: مشاغل خانگی با توجه به امکانات، فضا و اعتبار کمی که برای راه اندازی نیاز دارند، امروز می تواند به بهبود شاخص تولید ناخالص ملی و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
زمانی قمی افزود: مشاغل خانگی مزیت های زیادی از جمله کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، آسان تر کردن فعالیت ها، کاهش قوانین دست و پاگیر، پایین بودن هزینه راه اندازی، کاهش میزان ریسک سرمایه گذاری و حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه دارند و با توجه به اینکه سپاه روح الله در چهارسال گذشته از این طریق، اشتغالزایی چشمگیری داشته است می تواند کمک قابل توجهی به گسترش این مهم داشته باشد.
وی نقش دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را در انتخاب مشاغل بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: دبیرخانه ستاد باید با همکاری دیگر اعضاء نیازسنجی در جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: توجه به راهبردهای اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری از سال 1390 مورد توجه سپاه پاسداران قرار گرفت.
سرهنگ پاسدار علی فراهانی افزود: از سال 1391 تا پایان سال گذشته 420 میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب تسهیلات کم بهره به حدود دو هزار متقاضی پرداخت شد.
وی ادامه داد: سال گذشته 160 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شد که بر این اساس 891 فرصت شغلی برای جوانان استان فراهم شد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اردوهای هجرت نیز ابزار کارآمد و موثری در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و باید از آنها به بهترین نحو در تحقق منویات مقام معظم رهبری بهره جست.
سرهنگ پاسدار فراهانی اضافه کرد: اردوهای هجرت در خودسازی، آشنایی افراد با دردهای جامعه، ایجاد همدلی و صمیمیت بین افراد و ایجاد روحیه جهادی و کمک به محرومین نقش محوری دارند که باید این مهم در جامعه فراگیر شود.
وی ادامه داد: تعمیر 760 هزار میز و صندلی، رنگ آمیزی مدارس به مساحت 108 هزار متر مربع، اعزام 110 اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان و ویزیت رایگان یک هزار و 100 نفر از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته بود.
یوسف یوسفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گسترش آبخیزداری، بیابان زدایی، پروژه ترسیب کربن، احیاء منابع طبیعی جامعه محور و اکوتوریسم را از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید