Performancing Metrics

17 دانش‌آموز همدانی با گاز کلر مسموم شدند | اتاق خبر
کد خبر: 349457
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 22:51
مسمومیت 17 دانش‌آموز همدانی با گاز کلر در یکی از استخرهای همدان ؛ رعایت استانداردها باید در استخرها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش اتاق خبر،مجاهد بنی عامریان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اداره دامپزشکی، محیط زیست و مرکز بهداشت، رئوس مثلث تأمین سلامت محیطی، اجتماعی و غذایی جامعه هستند که وظیفه سنگینی در تأمین سلامت مردم برعهده دارند.

اداره دامپزشکی، محیط زیست و مرکز بهداشت، رئوس مثلث تأمین سلامت محیطی، اجتماعی و غذایی جامعه هستند که وظیفه سنگینی در تأمین سلامت مردم برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم فرزندان خود را به مراکز آموزشی و ورزشی می‌سپارند و انتظار دارند امنیت و سلامت جامعه توسط ما تأمین شود، بنابراین باید در حفظ و گسترش این شرایط تلاش کنیم.

بنی عامریان ، با بیان اینکه جمع‌آوری پسماندهای بیمارستان‌ها در دستور کار است، افزود: این کار توسط اداره کل محیط زیست در حال پیگیری و رصد است.


حسین آذرتکین مدیر شرکت آب و فاظلاب شهر همدان نیز در این کارگروه گفت: به دلیل کنترل شبانه‌روزی رستوران‌های منطقه عباس‌آباد از سوی مسئولان مربوطه، خوشبختانه توانستیم با کیفیت خوبی آب را تصفیه کنیم و تا امروز مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال سال پرآبی است و از رودخانه عباس‌آباد تا اواسط تیرماه برای مصارف شرب استفاده می‌کنیم در حالی که قبلاً تا قبل از 15 خردادماه دیگر آب آن مورد استفاده نبود.

وی با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب شهر مریانج نیز گفت: در شهر مریانج در مسیر بلواری، کمربندی ایجاد شده بود که فاضلاب آن به داخل جوی هدایت می‌شد که این امر اعتراض مردم را برمی‌انگیخت و به همین دلیل طی قرارداد با پیمانکار، یک‎هزار و 650 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق مختلف اجرا شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان با اشاره به اصلاح شبکه آب در این شهر خاطرنشان کرد: 2 هزار و 320 متر شبکه آب و انشعابات آب در این شهر اصلاح شده است.

آذرتکین با بیان اینکه اکنون فاضلاب مریانج مستقیماً به شهرک ولیعصر(عج) و از آنجا به تصفیه‎خانه فاضلاب وصل شده است، گفت: 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شبکه فاضلاب شهر مریانج را از آب کشاورزی جدا کنیم که در حال عقد قرارداد با پیمانکار هستیم.

وی با بیان اینکه مردم مریانج به هنگام قطعی شبکه آب از آب چاه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: امکان نفوذ فاضلاب به آب چاه وجود دارد و در بحث کنترل بیماری «وبا» باید اطلاع‎رسانی در این خصوص صورت گیرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان با بیان اینکه فاضلاب ورودی بیمارستان‌ها تبدیل به یک معضل شده و جز بیمارستان تأمین اجتماعی دیگر بیمارستان‌ها دستگاه پیش‌تصفیه ندارند، تاکید کرد: کنترلی در خصوص خروجی پسماندهای بیمارستانی وجود ندارد.

وی در آخر با اشاره به لزوم استفاده از دستگاه الکترولیز نمک گفت: باید در کنار کپسول گاز کلر سیستم خنثی‎سازی کلر نیز باشد.

منبع خبرآنلاین

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید