Performancing Metrics

حمایت از تشکیل انجمن‌های ملی مهارت | اتاق خبر
کد خبر: 349506
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 19:20
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح آخرین اخبار از تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای گفت: از هر تشکل غیر دولتی که به منظور ارتقای فرهنگ ملی مهارت ایجاد شود حمایت می‌کنیم.

اتاق خبر: محمد امین سازگارنژاد، انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی که در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ مهارت گام بردارند و کسانی که در این زمینه به تاسیس نهادهای غیردولتی بپردازند مورد حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

وی افزود: 10 سال قبل یک تشکل ملی از انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد ایجاد شد و تقویت و توانمندسازی‌ آنها در دستور کار قرار گرفت.

سازگارنژاد در ادامه آخرین اخبار از تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای را تشریح کرد و گفت: طی جلساتی که با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم اعلام کردند که باید به ما پست و مجوز لازم را بدهند تا ابلاغ کنیم و طبق قانون باید پست را از دستگاه‌های دیگر گرفته و در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار بدهند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به مجوز مجلس برای تعیین تکلیف 4000 مربی حق التدریس فنی و حرفه‌ای، گفت: برابر قانون از این تعداد تاکنون 30 درصد جذب و استخدام شدند و برای جذب مابقی منتظر ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم حتی یک راه حل میانی را هم به سازمان مدیریت ارائه کردیم که بدون پست، یک کد شناسه‌ای به ما بدهند تا از این طریق مشکلات مربیان را حل کنیم.

به گفته معاون وزیر کار، کلیه مربیان استخدام شده متعهد شده اند که در صورت نبود کارآموز باید مامور شوند در بخش خصوصی انجام وظیفه کنند همانند مدارس غیرانتفاعی که بسیاری از معلمان دولتی مامور فعالیت در آموزشگاههای خصوصی و غیردولتی می‌شوند و حقوق خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید