Performancing Metrics

طلای جهانی در بالای 1250 دلار ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 349528
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 21:08
طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری که ارزش دلار را تحت فشار قرار داد، به بالاترین سطح در دو هفته گذشته صعود کرد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۸.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۲۴۹.۲۰ دلار صعود کرده بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار آمریکا ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۵۲.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۴۰ سنت کاهش یافت و در ۱۲۴۷ دلار بسته شد.

طلا روز دوشنبه در ۱۲۴۷.۴۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت در دو هفته اخیر بود. بازارهای مالی در چند روز معامله اخیر اعتماد به احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در تابستان را از دست دادند که باعث شد طلا پس از چند هفته ریزش، روند صعودی را ازسربگیرد.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود ارزیابی مثبتی از دورنمای اقتصادی این کشور داشت و اظهار کرد افزایش نرخهای بهره انجام خواهد گرفت با اینهمه به زمان این افزایش اشاره ای نکرد. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را محدودتر می‌کند.

ویلیام وونگ، دستیار مدیر معاملات فلزات ارزشمند شرکت وینگ فانگ به رویترز گفت: بازار طلا در هفته جاری حرکت آرامی خواهد داشت و منتظر نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که هفته آینده برگزار می‌شود به همین دلیل تغییر قابل توجهی پس از اعلام آمار اشتغال ضعیف ماه گذشته آمریکا روی نخواهد نداد.

آمار اشتغال بخش غیرکشاوری آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اقتصاد این کشور ماه گذشته ۳۸ هزار شغل ایجاد کرده است که ضعیف‌ترین رشد ماهانه در شش سال گذشته و بسیار پایین‌تر از رقم ۱۵۸ هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. این آمار انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را ضعیف کرد.

طلا پس از کاهش بیش از شش درصدی در ماه گذشته، از ابتدای ماه جاری تاکنون تحت تاثیر ضعیف شدن انتظارات برای تحکیم سیاست پولی آمریکا، ۲.۷ درصد رشد کرده است.

بانک جهانی نرخ رشد مورد پیش بینی برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ را کاهش داده است که ممکن است مانع عادی سازی نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا شود.

از سوی دیگر گزارش جدید حاکیست چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، در پایان ماه مه ذخایر طلای خود را بدون تغییر و در ۵۸.۱۴ میلیون اونس نگه داشت در حالیکه در ۱۰ ماه متوالی تا آوریل ذخایرش را افزایش داده بود.

تحلیلگران می‌گویند چین ذخایر عظیمی از دلار آمریکا دارد و احتمالا به خرید طلا ادامه می‌دهد تا ذخایر خارجی خود را متنوع کند. انتظار می‌رود چنین اقدامی از قیمت طلا حمایت کند.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه تحت تاثیر آمار صادرات ضعیف چین ثابت بودند در حالیکه دلار در پایین‌ترین سطح چهار هفته اخیر قرار گرفت.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۶.۴۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و ۱۰۰۰.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد صعود کرد و به ۵۵۹.۵۳ دلار رسید.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید