Performancing Metrics

ابداع شیوه‌ جدید برای افزایش ایمنی لوله‌های انتقال نفت در اصفهان | اتاق خبر
کد خبر: 349560
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 00:10
مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه اصفهان گفت: برای شناسایی عیوب و بالابردن ضریب ایمنی جوشکاری لوله‌های نفت خام، متخصصان اصفهان از شیوه جریان گردابی استفاده کردند.

اتاق خبر: مجتبی بشارتیان، یکی از شیوه‌های متداول برای بازرسی و تست جوشکاری لوله‌های مواد نفتی، روش آلتراسونیک است.

وی اعلام کرد: بازرسین این واحد در منطقه اصفهان به منظور حصول اطمینان بیشتر از محل‌های جوش لوله برای نخستین بار در شرکت از شیوه جدید ترکیبی آلتراسونیک و جریان گردابی در هدر منیفولد (خروجی) مرکز انتقال نفت شماره چهار مارون به اصفهان استفاده کردند.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه اصفهان در مورد برتری این روش نسبت به سایر روش‌های معمول گفت: از طریق روش ترکیبی امکان اسکن عمق ضخامت و شناسایی عیوب نزدیک به سطح در لوله مورد جوشکاری در محدوده‌های کوچک امکان پذیر خواهد بود.

وی درباره اجرای این روش مرکز انتقال نفت شماره چهار ایذه گفت: وجود خوردگی‌های داخلی نامشخص در این لوله و احتمال کاهش ضخامت زیاد در ناحیه جوشکاری، ریسک عملیات را افزایش می‌دهد بنابراین نیاز به روشی بود تا علاوه بر تشخیص وضعیت ضخامت خوردگی لوله مورد جوشکاری، خطر عملیات جوشکاری در حین سرویس را نیز کاهش دهد در نتیجه با بکار گیری این روش و اطمینان از نتیجه این تست، همکاران واحد مهندسی تعمیرات خط توانستند با موفقیت عملیات جوشکاری نصب پچ بر روی بخش معیوب لوله را انجام دهند.

بشارتیان یادآور شد: می‌توان از روش Eddy Current تحت شرایطی برای حصول اطمینان از عدم وجود عیوب سطحی یا نزدیک به سطح در قطعات خاص دستگاه‌هایی مانند توربین‌ها و غیره نیز استفاده کرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید