Performancing Metrics

مت دیمون مقابل وال استریت ایستاد/ دزدی بزرگ یادمان نمی‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 349675
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 10:31
مت دیمون بازیگر هالیوودی در یک سخنرانی وال استریت را متهم به دزدی پول مردم کرد.

به گزارش اتاق خبر، مت دیمون که در یک سخنرانی در برابر ۳ هزار نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان انستیوMIT سخنرانی می‌کرد، مطالبی سیاسی را مورد توجه قرار داد و درباره انتخاب دونالد ترامپ و رسانه‌ها و مقامات رسمی حرف زد.

دیمون که بزرگ شده بوستون است، سیاستمدارانی را که به منافع کوتاه مدت فکر می‌کنند به باد انتقاد گرفت و گفت آنها مسایل بلندمدت را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

دیمون که از حامیان حزب دموکرات آمریکا است و از طرفداران هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری، برخی از سخت‌ترین نقدهای خود را متوجه بانکداران کرد که موجب بحران مالی سال ۲۰۰۸ شدند و اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار دادند. این در حالی است که هیلاری کلینتون نیز به دلیل پیوندهای قوی با صنایع مالی در زمانی که به عنوان یک سناتور جوان وارد نیویورک شده بود، این روزها زیر فشار انتقادهای جدی قرار دارد.

بازیگر نقش جیسون بورن با اشاره به بحران مالی ۲۰۰۸ به عنوان بزرگ‌ترین دزدی در تاریخ، به موسسات مالی هشدار داد که متوجه نقش اعمالشان باشند و آنها را کلاهبردار خواند.

دیمون گفت: این یک سرقت بود و خودتان هم می‌دانید که بود. این یک کلاهبرداری بود و خودتان هم می‌دانید که بود. و یک چیز دیگر را هم می‌دانید؟ ما می‌دانیم که خودتان هم می‌دانید. نمی‌دانم که آیا هرگز عدالت در مورد شما در این دنیا اجرا می‌شود یا در دنیای دیگر، اما اگر در این زندگی گرفتار شدید چطور؟

سخنان دیمون به دفعات با تشویق حضار روبه رو شد.

دیمون به مسایل سیاسی علاقه‌مند است و سال ۲۰۱۲ به اتفاق بن افلک برای کمپین ریاست جمهوی وارن از سنا کمپینی راه انداختند. الیزابت وارن که در میان دموکرات‌ها محبوب است به عنوان یکی از گزینه‌های بعدی ریاست جمهوری مطرح است.

دیمون در سخنرانی‌اش درباره این موضوع هم صحبت کرد که آیا بریتانیا باید پیوندهایش را با اتحادیه اروپا قطع کند یا خیر و این ایده را مجنونانه خواند و گفت اگر بریتانیا این کار را بکند در دریا رها خواهد شد.  

مت دیمون که با بازی در فیلم «ویل هانتینگ» نابغه در نقش یک نابغه ریاضی این دانشگاه بازی کرده بود، در این سخنزانی فهرستی از مشکلات بزرگ اقتصادی جهان را مطرح کرد. او تحصیل در دانشگاه هاروارد را رها کرد تا به حرفه بازیگری بپردازد. وی در این نشست یادآوری کرد شایسته این نبود که به عنوان سخنران این برنامه حضور داشته باشد.  وی گفت در حالی که سخنرانان قبلی چهره‌‌های برنده جایزه نوبل بودند، این افتخار بزرگی برای وی بود که از او به عنوان سخنران این برنامه دعوت شود.

در واقع مطالعات مدرسه تجارت هاروارد در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که مباحث مالی مهمترین مساله در میان فارغ‌التحصیلان ام‌آی‌تی است و بیش از ۸ درصد فارغ التحصیلات انستیتو ماساچوست پس از فارغ التحصیلی در بخش مالی مشغول به کار می‌شوند. برنامه تجاری ام‌آی‌تی نیز برای بسیاری از بانک‌های وال‌استریت و بنیادهای بزرگ مالی معتبر است اما در جایگاهی پایین‌تر از کلمبیا، دانشگاه پنسیلوانیا، هاروارد و دانشگاه نیویورک قرار می‌گیرد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید