Performancing Metrics

انتصاب لیبرمن برای روند سازش، فاجعه است | اتاق خبر
کد خبر: 349717
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 13:06
وزیر خارجه فلسطین:
ریاض مالکی وزیر امور خارجه دولت فلسطین روز چهارشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با توجه به حرف ها و اعمالش در گذشته ممکن است برای روند سازش خاورمیانه یک فاجعه باشد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، دولت صهیونیستی به تازگی با انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ جدید این رژیم موافقت کرد.

در همین حال، مالکی گفت: اگر نظر مرا در مورد لیبرمن بخواهید، با توجه به حرف ها و اعمالش در گذشته، می گویم که یک فاجعه برای کل روند سازش است و دخالت دادن وی در این روند، زیانبار به شمار می رود.
لیبرمن در گذشته به شیوه ای جنجال برانگیز در مورد فلسطین سخن گفته بود؛ به عنوان مثال، وی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را به ناتوانی در حل اختلاف خاورمیانه متهم کرده بود.
ریاض مالکی چند روز پیش نیز گفت که جامعه جهانی موظف است رژیم صهیونیستی را در صورت مختل کردن روند حل اختلاف در خاورمیانه، مجازات کند.
وی افزود: چنانچه رژیم صهیونیستی درصدد برهم زدن ابتکار عمل پیشنهادی کشورهای حاضر در نشست پاریس برآید، جامعه جهانی باید از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد یک قطعنامه ضد اسرائیلی را تصویب کند.
پایتخت فرانسه هفته گذشته شاهد برگزاری کنفرانسی با هدف از سرگیری مذاکرات متوقف شده سازش در خاورمیانه بود.
حاضران در این نشست از جمله اعضای گروه چهار جانبه صلح خاورمیانه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اروپایی و عربی ابتکارعملی را برای حل اختلاف بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پیشنهاد کردند.
این نشست، اولین نشست بین المللی در مورد سازش رژیم صهیونیستی و فلسطین پس از نشست 2007 آناپولیس در آمریکا بود که در برطرف کردن اختلافات اصلی بین دو طرف شکست خورده بود.
هسته اصلی اختلاف دیرینه طرفین، مساله اراضی است. فلسطینی ها خواستار به رسمیت شناخته شدن استقلال شان در اراضی کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس و نوار غزه هستند.
رژیم صهیونیستی این اراضی را از زمان جنگ شش روزه خاورمیانه در سال 1967 اشغال کرده است.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی طرف فلسطینی را به عنوان یک موجودیت سیاسی و دیپلماتیک مستقل به رسمیت نمی شناسد.
صهیونیست ها بعلاوه همچنان به شهرک سازی در قلمروهای اشغالی ادامه داده اند، اقدامی که مخالفت سازمان ملل را نیز به همراه داشته است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید