Performancing Metrics

داعش معبد نابو را در شمال عراق ویران کرد | اتاق خبر
کد خبر: 349726
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 13:46
گروه تروریستی داعش که در تمامی جنگ های تن به تن با رزمندگان عراقی، جز شکست و فرار در پوشش زنانه، هنری دیگری ندارد، برای جبران همه این ناکامی ها این بار با آلهه حکمت در شمال عراق در افتاد و معبد نابو را در شمال عراق ویران کرد.

اتاق خبر - از موصل، تروریست های داعش که شجاعت شان در انفجار آثار تاریخی، ویران کردن قبور و مزار اولیاء و انبیاء (ع) و قتل وحشیانه اسرا و تجاوز به زنان است، برای سرپوش گذاشتن بر شکست فلوجه مهمترین پایگاه معنوی و راهبردی این گروه تروریستی، معبد 'نابو' الهه حکمت و نگارش را در شمال عراق منهدم کردند.
مشاهده بلدوزرها که به جان معبد چند هزارساله الهه حکمت و نگارش افتاده و انفجار مهیبی که باعث انهدام کامل این معبد شد، روزچهارشنبه بازهم علاقه مندان آثار باستانی سرزمین بین النهرین و نخبگان علم و فرهنگ را دچار حزن و اندوه کرد.
براساس تصاویر و برش های ویدئویی که سایت های مرتبط با گروه تروریستی داعش در شبکه های ارتباط جمعی خود، منتشر کرده اند، حمله به معبد نابو در روز گذشته (سه شنبه) تدارک دیده شده است.
معبد تاریخی نابو در بخش شرقی شهر تاریخی نمرود در جنوب شرقی شهر موصل مرکز استان نینوا در 400 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است.
گروه تروریستی داعش پیش از این در مارس 2015 شهر تاریخی نمرود مربوط به دوره آشوریان را بطور کامل ویران کرده بود.
آثار باستانی و معابد تاریخی عراق که در طول حکومت های مختلف اسلامی در دوره خلفاء، سپس امویان و عباسیان و حتی هجوم مغول و یا 400 سال امپراطوری عثمانی، بدون کمترین خدشه باقی مانده بود، در یک دهه اخیر و پس از ظهور گروه های تکفیری- وهابی امثال داعش، منهدم شده اند.
این گروه های تروریستی، ملهم از وهابیت شبه جزیره، همه این اثرهای باستانی و تاریخی را جزو آثار شرک و کفر می دانند و برهمین اساس، به محض ورود به یک منطقه، اولین وظیفه خود را ویران کردن مزارها و قبور اولیاء و انبیاء و آثار تاریخی آن منطقه می دانند و با افتخار آن را برای اطلاع عموم، در اختیار رسانه های ارتباط جمعی می گذارند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید