Performancing Metrics

ده‌ها هزار انگلیسی‌ها شانس شرکت در همه‌پرسی 23ژوئن را از دست دادند | اتاق خبر
کد خبر: 349728
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 13:55
به دلیل بروز اشکال فنی در سامانه ثبت نام کمیسیون انتخابات انگلیس؛
کمیسیون انتخابات انگلیس روز چهارشنبه تایید کرد که بر اثر بروز اشکال فنی در سامانه ثبت‌نام آنلاین برای همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ده‌ها هزار نفر شانس شرکت در این همه‌پرسی تاریخی را از دست دادند.

اتاق خبر - در بیانیه این کمیسیون عنوان‌ شده است، در ساعت ده و نیم سه شنبه شب گذشته به دلیل بروز اشکال فنی در پرتال ثبت‌نام، شماری زیادی موفق به ثبت‌نام نشدند.

این کمیسیون گفته است با توجه به اینکه مهلت قانونی برای ثبت‌نام در ساعت 24 سه شنبه خاتمه می‌یافت، نتوانسته است اقدامی برای تمدید ثبت‌نام جای ماندگان صورت دهد.
گفته می‌شود در اواخر ساعت پایانی مهلت ثبت‌نام بیش از 50 هزار نفر در تلاش برای ثبت‌نام بودند که بیش از ده برابر حد معمول بوده است.
به گزارش شبکه اسکای نیوز، با توجه به اتفاق صورت گرفته دولت انگلیس به دنبال تمدید زمان ثبت نام برای کسانی است که موفق به این کار نشده اند.
کمیسیون انتخابات انگلیس گفته است که در روز سه شنبه گذشته که آخرین‌مهلت برای ثبت‌نام برای همه‌پرسی 23 ژوئن بوده است، 525 هزار نفر به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کردند که 320 هزار نفرشان زیر 35 سال سن داشته‌اند.
براساس گزارش کمیسیون انتخابات انگلیس، از زمان شروع فعالیت کمپین‌ها حامی و مخالف برگزیت در 15 ماه 'می ' تا شامگاه گذشته، دو میلیون و 178 هزار نفر به جمع کسانی که قبلاً ثبت‌نام کرده بودند، پیوسته‌اند.
به گفته این کمیسیون در انتخابات پارلمانی انگلیس در ماه 'می ' گذشته، در روز آخر ثبت‌نام، 485 هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند.
''جنی واتسون' مدیر اجرایی کمیسیون انتخاباتی انگلیس روز سه‌شنبه گذشته عنوان کرده بود کسانی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام در همه‌پرسی 23 ژوئن نکرده‌اند تنها روز سه‌شنبه شانس ثبت‌نام دارند و در غیر این صورت شانس شرکت در این‌همه پرسی تاریخی را از دست خواهند داد.
وی همچنین عنوان کرده بود که براساس برآوردهای صورت گرفته 7.5 میلیون نفر از واجدین شرایط هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند که شمار زیادی از آنها جوان هستند که در حدود 15 درصد از کل واجدین شرایط را دربرمی گیرند.
به توجه به آمار جدید داده شده به نظر می‌رسد که بیش از 6 میلیون تن از واجدین شرایط به دلایلی در این‌همه پرسی ثبت‌نام نکرده‌اند.
براساس گزارش‌های رسمی، شمار واجدین شرایط را دادن رأی در همه‌پرسی 23 ژوئن بیش از 46 میلیون نفر است که در انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی انگلیس، 31 میلیون نفر یا 66 درصد از واجدین شرایط ، در این انتخابات شرکت کردند.
اما به گزارش منابع انتخاباتی انتظار می‌رود که بیش از 80 درصد از واجدین شرایط در همه‌پرسی 23 ژوئن شرکت کنند که یک رکورد شمرده می‌شود.
شبکه اسکای نیوز روز چهارشنبه به نقل از کمیسیون انتخابات انگلیس گزارش داد انتظار می رود که مشارکت مردم این کشور به‌ویژه در اسکاتلند در این‌همه پرسی بی‌سابقه باشد.
مدیر اجرایی کمیسیون انتخابات انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مشارکت بسیار زیادی است و انتظار می‌رود که این مشارکت در حد 80 درصد باشد.
در جریان همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در سال 2014 میلادی به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن و حمایت گسترده احزاب سیاسی، مشارکت اسکات‌ها 85 درصد بود.
شبکه اسکای نیوز گفت: اما منابع مستقل انتخاباتی پیش می‌کنند که میزان مشارکت بالاتر از 60 درصد که در انتخابات پارلمانی گذشته شاهد آن بودیم ، باشد .
این شبکه خبری افزود: مقامات کابینه انگلیس نیز میزان مشارکت مردم انگلیس در همه‌پرسی در پیش رو را بیش از 65 درصد پیش‌بینی کرده‌اند.
اسکای نیوز اضافه کرد: هرچند که مسئولان کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ( برگزیت) بسیار بدبین بوده و پیش‌بینی کرده‌اند که این مشارکت زیر 60 درصد باشد.
اما حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بسیار مشتاق به مشارکت بالای مردم هستند چرا شانس آنها را برای پیروزی در این‌همه پرسی بالا می‌برد.
به گفته تحلیل گران، با توجه به نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته، به دلیل رقابت بسیار نزدیک حامیان و مخالفان برگزیت، آرای خاکستری به ویژه آرای جوانان نقش اساسی در سرنوشت همه‌پرسی 23 ژوئن ایفا خواهند کرد.
نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط موسسه‌های ' آی سی‌ام' ، 'یوگو' ، ' پنل بیس ' و 'او آر بی ' در آستانه برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نشانگر رقابت بسیار نزدیک حامیان و مخالفان برگزیت است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید