Performancing Metrics

مامور سابق سیا متهم به ربودن 'ابوعمر' به ایتالیا استرداد می شود | اتاق خبر
کد خبر: 349740
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 14:50
'سابرینا دسوسا' مامور سابق سازمان سیا امریکا متهم به مشارکت در ربودن ابوعمر مصری امام جماعت سابق شهر میلان، به ایتالیا استرداد می شود.

اتاق خبر - به نقل از روزنامه 'لااستمپا'، این مامور سابق سیا متهم به مشارکت در ربودن امام جماعت سابق شهر میلان در شمال ایتالیا در فوریه سال 2003 میلادی شده که قرار است به ایتالیا استرداد شود.
این جاسوس سابق آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته است که در انتظار زمان استرداد به ایتالیا است جایی که محکوم به 4 سال حبس شده است .
این زن جاسوس آمریکا در اکتبر سال گذشته در فرودگاه لیسبون در پی محکومیت از سوی دادگاه میلان که در خواست استرداد وی را کرده بود، بازداشت شد.
این در حالی است که دادگاه حقوق بشر اروپا در اسفند ماه گذشته ، ایتالیا را به اتهام نقض حقوق ابوعمر مصری امام جماعت سابق شهر میلان محکوم و اعلام کرد: بر اساس شواهد جمع آوری شده، مقام های ایتالیایی در جریان عملیات ربودن ابوعمر مصری در ایتالیا و انتقال او به خارج بوده اند. به این ترتیب ایتالیا حقوق ابوعمر مبنی بر اینکه نباید مورد شکنجه و بدرفتاری قرار می گرفت را نقض کرده است.
«سرجو ماتارلا»رئیس جمهوری ایتالیا نیز در دی ماه گذشته براساس ماده 87 بند 11قانون اساسی این کشور، دو مامور سازمان سیا به نام«بتنی مدرو»و «رابرت سلدون لیدی» که در ربودن ابوعمر مصری امام جماعت سابق مسجد شهر شمالی میلان ایتالیا در سال 2003 دخالت داشته اند را عفو کرده بود.
این دو مامور اطلاعاتی امریکا به جرم ربودن ابوعمر از سوی دادگاه میلان به شش و 9 سال حبس محکوم شده بودند. رابرت سلدون لیدی رییس سازمان سیا در شهر میلان بود. وی محکوم به 9 سال حبس شد. سلدون لیدی در جولای 2013 در پاناما به حکم وزارت دادگستری ایتالیا، دستگیر شد اما به جای اینکه به ایتالیا استرداد شود به آمریکا فرستاده شد. وی در ماه سپتامبر همان سال نامه ای به رییس جمهور وقت ایتالیا ارسال و درخواست عفو کرد.
ˈابوعمرˈ امام جماعت سابق شهر میلان به اتهام تروریسم بین المللی در سال 2003 توسط سازمان سیا از ایتالیا ربوده و به مصر منتقل شد و در بازجویی ها مورد شکنجه قرار گرفت و سال ها بدون محاکمه در زندان بود. ابوعمر که آن زمان امام جماعت مسجدی در میلان بود، بنا به اعلام دادستان کل ایتالیا توسط عاملان سیا درخیابان ربوده و به مصر برده شد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید