Performancing Metrics

تهران از گسترش و تعمیق همکاری ها با دوحه استقبال می کند | اتاق خبر
کد خبر: 349749
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 15:33
روحانی درتماس تلفنی امیرقطر:
رییس جمهوری درتماس تلفنی امیر قطر با وی، روابط جمهوری اسلامی ایران با قطر به عنوان یک کشورهمسایه را برادرانه خواند و تصریح کرد که تهران از گسترش و تعمیق همکاری ها با دوحه استقبال می کند.

اتاق خبر - از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی که از سوی امیر قطرانجام پذیرفت ضمن تبریک متقابل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و قطر دارای اهداف و منافع مشترکی هستند و می توانند با همکاری و رایزنی نزدیکتر، به اهداف خود که در راستای توسعه و ثبات منطقه است، دست یابند.
وی با تاکید براینکه مسایل منطقه باید با مشارکت و همراهی کشورهای منطقه و از طریق گفت وگو حل و فصل شود، گفت: تهران برای تقویت ثبات و امنیت منطقه ، آماده افزایش رایزنی با کشورهای دوست در منطقه از جمله قطر است. رییس جمهوری کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان خیر و صلاح کشورهای منطقه بوده و امیدوار است با همکاری و مشارکت کشورهای همسایه بتواند در مسیر ثبات و آرامش این منطقه که می تواند تضمین کننده منافع همه کشورها باشد، تلاش نماید.
روحانی با استقبال از ضرورت گفت وگوهای راهبردی میان ایران و کشورهای منطقه ، برای دولت و ملت قطر آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

** امیرقطر: دوحه به روابط صمیمانه و بسیار نزدیک خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند
امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دکتر روحانی گفت: قطر به روابط صمیمانه و بسیار نزدیک خود با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند و امیدوارم شاهد توسعه روزافزون این روابط باشیم.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با تاکید برنقش و جایگاه مهم و راهبردی ایران درحل و فصل مسایل منطقه ای گفت که قطر خواهان ایجاد رابطه ای خوب و استراتژیک بین ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است.
وی به روابط راهبردی تهران – دوحه اشاره کرد و افزود: این روابط بدون نقش پذیری و دخالت کشورهای ثالت، در حال توسعه و تعمیق است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید